شناسهٔ خبر: 52921657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

رونمایی از فهرست اعزامی تیم ملی فوتبال بانوان به مسابقات آسیای مرکزی

پنج بازیکن خراسانی به اردوی تیم می فوتبال بانوان دعوت شده اند.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مریم آزمون پنج فوتبالیست خراسانی را انتخاب کرد تا در تورنمنت فوتبال دختران کافا همراه او باشند.
مسابقات فوتبال کمتر از هجده سال دختران منطقه آسیای مرکزی موسوم به کافا، درحالی شش روز دیگر آغاز می‌شود که سرمربی تیم فوتبال دختران، روز گذشته اسامی بازیکنان اعزامی به تورنمنت فوتبال کافا در تاجیکستان را اعلام کرد. ملی‌پوشان ایران در پنج روز باید به مصاف حریفانی از کشور‌های تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان بروند.

مریم آزمون، سرمربی تیم فوتبال دختران کمتر از هجده سال، بعد از چندین دوره اردوی ملی سرانجام بیست بازیکن مدنظرش را انتخاب کرد که در این بین، یک‌چهارم فهرست او دختران خراسان‌رضوی هستند. کیمیا کافی، مریم سلیمان‌پور، الهه افشاردوست، سارا دیدار و فاطمه سرورزاده فوتبالیست‌های استان هستند که قرار است بامداد سه‌شنبه ۱۷ اسفند تهران را به مقصد تاجیکستان ترک کنند.

کیمیا رحیمی‌نیا، زینب شعبانی، کیمیا عباس‌زاده، نازنین‌زهرا منصورالوارس، فاطمه پسندیده، غزل مرشدی، فاطمه براتی، فاطمه‌سادات ستوده بحرینی، هستی فروزنده، نگین زندی، فریمهر خضری‌پناه، سیده‌زهرا معصومی، محدثه ذلفی، فاطمه یوسفی‌زاده و دیانا نوروزی دیگر بازیکنان ملی‌پوش منتخب برای بازی در کافا هستند.

مریم آزمون در مدت آماده‌سازی تیمش برای حضور در این مسابقات، حسابی ویژه روی بازیکنان استان باز کرده بود، به‌طوری‌که بیش از ۴۰ درصد اردو را خراسانی‌ها تشکیل می‌دادند. در اولین اردوی تیم‌ملی، از بین هجده بازیکن، عسل طیبان، الهه افشاردوست، کیمیا کافی و فاطمه سرورزاده به‌عنوان چهار فوتبالیست خراسانی حضور داشتند، اما در اردوی بعدی در کنار این بازیکنان، سارا دیدار و مریم سلیمان‌پور و نسترن محمدخانی نیز به تمرینات فراخوانده شدند و تعداد خراسانی‌ها به هفت نفر رسید. بااین‌حال، پنج نفر از آن‌ها به ترکیب نهایی راه پیدا کردند، اما نام عسل طیبان و نسترن محمدخانی در فهرست مسافران کافا حضور نداشت.
سارا دیدار در چندماه گذشته در اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان حضور داشت و حتی گزینه اعزام به جام ملت‌های آسیا بود؛ اما در دقیقه نود در فهرست نهایی جای نگرفت.

همچنین تیم‌ملی نوجوانان دختر ایران یا همان تیم کمتر از هفده سال، تیرماه امسال در مسابقات کافا به نایب‌قهرمانی رسید که در این مسابقات الهه افشاردوست نیز برای تیم‌ملی به میدان رفت، باید دید تیم جوانان کشور به مقام بهتری دست پیدا می‌کند یا همین عنوان دومی را تکرار می‌کند. آزمون گفته بود که امسال کارش سخت است؛ زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا رده‌های سنی را تغییر داده است و اکنون با رده سنی کمتر از هجده سال باید در مسابقات حاضر شوند و به‌همین دلیل از تعدادی از بازیکنان باکیفیت که در رده سنی کمتر از نوزده سال بودند، نمی‌تواند در ترکیب استفاده کند.

برنامه ۳ دیدار ایران

مسابقات فوتبال کمتر از هجده سال دختران منطقه آسیای مرکزی موسوم به کافا از ۲۰اسفند آغاز می‌شود که ملی‌پوشان جوان ایران به‌مصاف حریفانی از کشور‌های تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان می‌روند. براساس برنامه، اولین بازی تیم ایران در این مسابقات جمعه ۲۰اسفند برگزار می‌شود. بعد از بازی دو تیم تاجیکستان و قرقیزستان در این روز، ایران باید برابر ازبکستان صف‌آرایی کند.

یکشنبه ۲۲اسفند نیز دومین دیدار پیگیری می‌شود که ایران حریف تاجیکستان تیم میزبان مسابقات خواهد بود. قرقیزستان و ازبکستان هم در این روز به‌مصاف هم می‌روند. سه‌شنبه ۲۴اسفند، آخرین روز مسابقات است که ایران و قرقیزستان و نیز تاجیکستان و ازبکستان به میدان می‌روند و در این روز تکلیف قهرمان کافا۲۰۲۲ مشخص خواهد شد.

نظر شما