شناسهٔ خبر: 52516364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو فقهای شورای نگهبان:

مقام معظم رهبری در خط مقدم دفاع از جمهوریت است/ ما با تمام وجودمان تا آخرین نفس حامی ولایتم

آیت الله سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در خط مقدم دفاع از جمهوریت است، گفت: در سال ۸۸، سال فتنه مقام معظم رهبری از خود و ولایت فقیه دفاع نکرد، از جمهوریت نظام دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان گفت: این راهپیمایی خودرویی شما و تمامی مردم عزیز کشورمان، گامی خداپسندانه برای بیعت مجدد در چهل و سومین سال انقلاب با نظام اسلامی بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در چهل و سومین سال انقلاب اسلامی این مطلب گفتنی است که خداوند با پیروزی انقلاب، نعمتی ستودنی به مردم عنایت کرد، نعمت حاکمیت دین و ارزش های دینی، نعمت استقلال و وابسته نبودن به اجانب و بیگانگان، نعمت آزادی در کشوری که ۵۷ سال در خفقان  و نفس ها در سینه خفه بود، نعمت با حجابی چرا که رژیم طاغوت مروج بی عفتی بود و سران طاغوت خود در قله رذالت و فساد بودند و بنابراین این نعمت ها،  نعمت کمی نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه قبل از آن و طی مدت ۵۷ سال مردم تحقیر می شدند، برای حاکمان مردم مطرح نبودند، عنوان کرد: سخن خداوند این است که در عرصه نعمت ها اگر شکر کردید نعمتتان افزوده می شود و چنانچه ناسپاسی کردید نعمت از شما گرفته می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در چهل و سومین سال انقلاب اسلامی چند مصداق شکر و کفران و ناسپاسی را بیان می کنم، ابراز کرد: شکر نعمت انقلاب اسلامی آن است که خدمات انقلاب را ببینیم؛ این مهم را ببینیم که نظام اسلامی در خدمت مردم است و البته مشکلات فراوانی ها را آفریده اند و سو مدیریت هایی در گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ندیدن خدمات انقلاب اسلامی و مشکلات را بیش از آنچه که وجود دارد، کفران است، تصریح کرد: این نظام، نظامی است که مردم تولید کرده اند و آرا ۴۳ ساله را مردم به وجود آورده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دومین نعمت، نعمت دین مردم است، عنوان کرد: در شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به حساب نمی آمدند و انتخاباتی مطرح نبود و این بود وضعیت جمهوریت و جمهوریت در چنین وضع فلاکت باری قرار داشت.

آیت الله خاتمی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به اصل نظام بیش از 98 درصد رأی دادند و حدود چهل بار مردم برای انتخابات گوناگون پای صندوق های رأی آمده اند؛ 13 بار برای انتخاب رئیس جمهور، یازده بار برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پنج بار برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شش بار برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و این یعنی جمهوریت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جمهوریت این است که مردم خودشان را صاحبخانه ببینند، اظهار کرد: کسانی بیانیه می دهند و می خواهند این دروغ را جا بیاندازند که جمهوریت بعد از امام راحل تضعیف شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات یک روز در این کشور و در هیچ شرلیطی تعطیل نشده است و این یعنی جمهوریت، گفت: کسانی جمهوریت را خلاصه شده در خود می دانند و اگر خودشان بودند، جمهوریت است و اگر مردم به آنها رأی ندادند می گویند جمهوریت تضعیف است و این در حالی است که این گونه حرف زدن ناسپاسی است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در خط مقدم دفاع از جمهوریت است، ابراز کرد: در سال ۸۸، سال فتنه مقام معظم رهبری از خود و ولایت فقیه دفاع نکرد، از جمهوریت نظام دفاع کرد.

وی بیان کرد: شکست خورده های انتخابات ،طلب این را داستند که انتخابات را باطل کنند و رهبری فرمودند من جلوی این بدعت می ایستم و ایشان از جمهوریت نظام دفاع کردند.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سرکار آمدن رضاخان در سال ۱۳۰۱ تا بهمن ۵۷ همه برای مبارزه با طاغوت آمدند و زمانی که یک مرجع و مجتهد امام خمینی(ره) به صحنه آمدند، قطره ها به هم پیوست و کاخ آن ها (طاغوتیان) را سیل برد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه نعمت ولایت فقیه، نعمت بزرگی است، گفت: این همه آوازه ها از نعمت ولایت فقیه است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مصداق دیگر شکر نعمت، همراهی با ولی است، اظهار کرد:  ملت ایران چهل و سه سال در تمام عرصه ها در جبهه دفاع مقدس، در انتخابات،  در همه راهپیمایی ها بوده اید و چنانچه شرایط کرونا وجود نداشت امروز چشم دنیا از حضور مردم خیره می ماند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: مصداق کفران نعمت این است که خدمات ولایت فقیه را نبینبم؛ کسانی که در اکثر ۴۳ سال قدرت دستشان بوده است و یا آدم های آنها بوده اند و اگر مشکلاتی وجود دارد، نتیجه ریل گذاری آنهاست و با کمال ناسپاسی نظام را متهم می کنند و این مصداق کفران نعمت است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: در پشت صحنه می بینم که هدف آنها این است که جدا کردن مردم را از نظام دنبال می کنند و این در حالی است که مردم سرمایه نظام بوده، هستند و خواهند بود.

وی ابراز کرد: این مردم شاکر انقلاب هستند و تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی دفاع می کنند؛
این مردم قدر شناس عزت، شرف و استقلال خود را مدیون ولایت فقیه می دانند و ما با تمام وجودمان تا آخرین نفس حامی ولایتم.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما مردمیم و همراه با این نظام هستیم و اجازه نمیدهیم، کسانی به دروغ بیانیه داده اند که دیگر میزان رای ملت نیست این دروغ و تحریف است و امروز هم میزان رای ملت است و در آینده نیز این چنین خواهد بودو به نام مردم هدف و آرمان مردم را مورد هجمه خود قرار ندهید.

آیت الله سید احمد خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: در ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی از این نظام دفاع کرده، دفاع می کنیم و دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما