شناسهٔ خبر: 52516216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله خاتمی:

شکر نعمت انقلاب دیدن خدمات نظام جمهوری اسلامی است/ زیرسئوال بردن جمهوریت نظام مصداق ناسپاسی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان مصادیقی از شکر و ناسپاسی در برابر انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای می‌خواهند این دروغ را جا بیندازند که جمهوریت بعد از امام تضعیف شده است؛ به اینها می‌گوییم یا جمهوریت و یا تضعیف را نمی‌فهمید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله سیداحمد خاتمی، در سخنرانی تجمع پایانی خودروپیمایی یوم الله 22 بهمن، این خودروپیمایی را گامی خداپسندانه برای بیعت مجدد در چهل و سومین سال انقلاب با نظام اسلامی  دانست.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، خداوند نعمتی ستودنی به مردم عنایت کرد؛ از این نعمت به نعمت حاکمیت دینی و ارزش های دینی، استقلال و وابسته نبودن به اجانب و بیگانگان، نعمت آزادی در کشوری که 57 سال  خفقان بود و نعمت عفت و پاکی یاد کرد.

 

 

وی افزود: رژیم طاغوت مروج بی عفتی و بی حجابی بود و سران طاغوت خود در قله رذالت و فساد بودند و مردم را تحقیر می کردند و مردم برای حاکمان مطرح نبودند.

 

 

آیت الله خاتمی با استفاده از آیه 7 سوره ابراهیم مبنی بر اینکه شکر نعمت باعث زیادتی و کفر نعمت باعث عذاب است؛ مصادیق این آیه را در رابطه با انقلاب اسلامی مطرح کرد و گفت: شکر نعمت انقلاب اسلامی آن است خدمات نظام را ببینیم زیرا نظام اسلامی در خدمت مردم است.

 

 

وی ادامه داد: البته مشکلات فراوانی هم دشمنان آفریدند و سوء مدیریت ها هم در گذشته بوده اما اینکه فقط مشکلات را دیدن و ضریب دادن به آنها و ندیدن خدمات نظام، مصداق کفران است.

 

 

امام جمعه موقت تهران افزود: مصداق شکر این است خدمات نظام را بگوییم زیرا این نظامی است که خود شما مردم تولید کردید پس مصداق اول شکر، سپاسگذاری از خدمات و مصداق اول ناسپاسی، ندیدن خدمات و نشان دادن مشکلات بیش از آنچه هست؛ همان که نام آن را سیاه نمایی می گذاریم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه دومین بخش شکر نعمت، دیدن مردم است؛ خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم به حساب نمی آمدند و انتخاباتی نبود و ساواک مشخص می کرد چه کسی نماینده کدام شهر باشد و جمهوریت در وضع فلاکت باری قرار داشت اما به فضل خداوند شما مردم به صحنه آمدید و صاحب خانه به خانه برگشتید.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در انتخابات های متعدد در کشور را تأییدی بر جمهوریت دانست و افزود: جمهوریت این است مردم خودشان را صاحب خانه ببینند  و در انتخابات های مختلف شما مردم حضور داشتید.

 

 

وی با بیان اینکه بیشترین بها را به مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی داد چه قبل و چه بعد از ارتحال امام؛ تصریح کرد: عده ای می خواهند این دروغ را جا بیندازند که جمهوریت بعد از امام تضعیف شده است؛ به اینها می گوییم یا جمهوریت را نمی فهمید یا معنای تضعیف را؛ در این چهل و سه سال یک روز هم انتخابات تعطیل نشد حتی در شرایط جنگ.

 

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: کسانی که جمهوریت را خلاصه شده در خودشان می دانند، این حرف ها را می زنند و اگر مردم به اینها اقبال نکردند به دروغ می گویند جمهوریت تضعیف شده است؛ به صراحت می گویم اینجور حرف زدن ناسپاسی است و لئن کفرتم ان عذابی لشدید.

 

 

وی مقام معظم رهبری را در خط مقدم دفاع از مقام جمهوریت  دانست و اظهار کرد: در فتنه 88، رهبری از خود و از ولایت فقیه دفاع نکرد که از جمهوریت نظام دفاع کرد اما شکست خورده های انتخابات طلب این را داشتند انتخابات را باطل کنید؛ یعنی رأی مردم را هیچ بگیرید که رهبری فرمود من جلوی این بدعت می ایستم که کسانی با اردوکشی خیابانی بخواهند به خواسته های خود برسند.

 

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از اول  سرکار آمدن رضاخان در سال 1301 تا بهمن 57 برای مبارزه با طاغوت همه آمدند؛ کمونیست ها آمدند اما رژیم آخ نگفت و... اما یک جا جواب داد، وقتی یک مرجع و فقیه به نام آیت الله العظمی خمینی به صحنه آمدند، قطره ها به هم پیوست و کاخ به تعبیر خود آنها 2500 ساله را سیل برد و باز به تعبیر طاغوتی ها مثل برف آب شدند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه پس حق داریم که بگوییم نعمت ولایت فقیه نعمت بزرگی است و این همه آوازه ها، از نظام حاکمیت ولی فقیه است؛ گفت: شناسنامه پهلوی در بنیاد مستضعفان است؛ رفته بودند هتل های دبی را اجاره کرده بودند که تا نظام اسلامی برگشت، آنها برگردند به ایران اما به کوری چشم شان، این نظام 43 سال ماند و این جز با نعمت ستودنی ولایت فقیه دیروز و امروز نیست.

 

 

آیت الله خاتمی با افزودن اینکه شما مردم 43 سال در همه عرصه های حضور بودید از جمله دفاع مقدس و این یعنی شکر نعمت ولایت؛ بیان کرد: در همه انتخابات ها و راهپیمایی ها بودید و اگر امروز کرونا نبود چشم دنیا از حضور شما خیره می شد.

 

 

وی سپس از مصادیق کفران نعمت در برابر انقلاب را خدمات ولایت را ندیدن وهمه  نارسایی ها را پای ولایت دانستن، عنوان و بیان کرد: کسانی که در اکثر این 43 سال قدرت دست آنان بوده و آدم های آنها حاکم و ریل گذاری ها کار آنها بوده و اگر فقر و مشکلات هم هست عامل آن ریل گذاری آنها بوده اما با زبان بی زبانی و ناسپاسی، نظام را متهم می کنند.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پشت این صحنه، هدف جدا کردن مردم از انقلاب را دنبال می کنند و شما مردم سرمایه نظام بودید و هستید و خواهید بود؛ این مردم شاکر انقلاب هستند و تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و قطره خون از نظام اسلامی خود دفاع می کنند.

 

 

وی تأکید کرد: این مردم قدرشناس عزت و شرف و استقلال خود را مدیون ولایت فقیه می دانند و امام راحل فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا نظام آسیب نبیند و ما با تمام وجودمان تا آخرین نفس حامی ولایت هستیم.

 

 

آیت الله خاتمی گفت: ما مردم همراه با نظام هستیم و اجازه نمی دهیم کسانی حرف های دشمن شاد کن به نام مردم بزنند و به دروغ بیانیه دادند که دیگر میزان، رأی ملت نیست در حالیکه این دروغ است و تحریف؛ دیروز میزان رأی ملت بود و امروز و فردا و فرادها هم؛ به صراحت می گوییم به نام مردم هدف و آرمان این مردم را مورد هجمه خود قرار ندهید؛ در چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی از این نظام دفاع کرده، می کنیم و خواهیم کرد.

پایان پیام/80

نظر شما