شناسهٔ خبر: 52514276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۳ سال استقامت

حماسه چهل و سوم در سراسر ایران؛ از رژه خودرویی تا اهتزاز پرچم افتخار

استان‌ها - ایرنا - جشن چهل و سومین سالروز حماسه پیروزی انقلاب اسلامی بر طاغوت زمان در حالی امروز - جمعه - در سراسر ایران اسلامی برگزار شد که اقشار و اقوام مختلف با حضور گسترده در راهپیمایی ها و رژه‌های موتوری و خودرویی بار دیگر ایستادگی خود را بر آرمان‌های امام امت (ره) و شهیدان راه حق اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور، امسال دومین سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی متفاوت از گذشته داشته و این بار در شهرهایی که به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا به رنگ قرمز درآمده اند، راهپیمایی خودرویی و موتوری جای خود را به سنت همیشگی راهپیمایی های مردمی داده است.

امروز راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور در بیش از ۱۵۰۰ شهر و بیش از ۳۰ هزار روستا به صورت همزمان از ساعت ۰۹:۳۰ صبح با رعایت تمامی دستور العمل‌ها و نکات بهداشتی آغاز شد. طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت کشور، اکنون ۱۶۷  شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان نارنجی و ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

از استان های مختلف خبر می رسد که در نخستین دقایق آغاز آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن مردم ولایتمدار از هر قشر، قومیت و مذهبی تلاش کرده اند تا با حضور پررنگ در این راهپیمایی بر شکوه معنوی و بصری آن بیفزایند. در این راهپیمایی ها پرچم سه رنگ ایران اسلامی به عنوان میثاق ایرانیان و پرچم افتخار و اقتدار امت اسلامی ایران به اهتزاز درآمده است.

در استان گیلان، مردم با حضور حماسی خود زیر بارش شدید باران با در دست داشتن پرچم افتخار و عکس شهیدان، با حضور پرشور و شعور خود بار دیگر حیات و پویایی انقلاب اسلامی و نظام برجای مانده از آرمانهای امام خمینی(ره) را به نمایش گذاشتند.

حماسه چهل و سوم در سراسر ایران؛ از رژه خودرویی تا اهتزاز پرچم افتخار

شرکت کنندگان در این اجتماع با در دست داشتن عکس سردار شهید سلیمانی و با فریاد الله اکبر و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و ثابت کردند که پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خبر می رسد که قشرهای مختلف مردم در شهر یاسوج حضور گسترده و پرشوری در این رژه خودرویی و موتوری دارند؛ شرکت کنندگان در این رژه خودرویی و موتوری با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمثال امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با آرمان های والای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید پیمان می کنند. 

این رژه خودرویی و موتوری علاوه بر شهر یاسوج در دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، گچساران، لیکک، چرام، باشت، لنده، سی سخت، مارگون، پاتاوه، قلعه رئیسی، دیشموک، سوق، چیتاب، سرفاریاب، لوداب، بوستان، ممبی، سرآسیاب یوسفی، سپیدار و بردپهن زیلایی نیز بطور همزمان در حال  برگزاری است.

هموطنان در استان گلستان با پخش نواهای انقلابی، آذین بندی  خیابان های راهپیمایی، پخش عود و اسپند و اجرای سرودهای انقلابی به استقبال جشن چهل و سوم انقلاب اسلامی رفته اند. در شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان رژه خانوادگی موتوری و خودرویی در هوای بارانی گلستان آغاز شده است و مسیرهای تعیین شده مملو از خودروها و موتورسوارانی است که با هدف حضور در این رژه خودرویی در انتظار ورود به خیابان جمهوری گرگان هستند.

در استان کرمان حماسه و تجلی مشارکت اهالی دیار کریمان، مُلک سردار سلیمانی‌ها در راهپیمایی خودرویی جشن پیروزی انقلاب اسلامی از صبح روز جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با حضور پرشور اقشار مختلف مردمی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و خودروهای راهپیمایان کرمانی که دقایقی قبل از آغاز راهپیمایی در محل وعده داده شده در میدان سپهبد شهید سلیمانی جمع شده بودند مزین به پرچم افتخارآفرین ایران اسلامی و پوسترهای تمثال امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حال و هوای خیابان های شهر کرمان این روزها همان حال و هوای ایام پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است. در و دیوار این شهر بوی معرفت، بصیرت و شهادت و البته جشن پیروزی انقلاب می دهد.

مردم انقلابی و ولایت‌مدار شهر کرمانشاه  نیز امروز به صورت خودرویی امروز را جشن گرفتند و مشاهدات خبرنگاران ایران حاکی از آن است که خودروهای شخصی، امدادی و ورزشی، موتورسیکلت‌های معمولی و سنگین و دوچرخه سواران در این مراسم با به همراه داشتن پلاکادرهایی با شعارهای انقلابی و پرچم جمهوری اسلامی ایران در این راهپیمایی حضور دارند و در طول مسیر با بوق زدن و روشن کردن چراغ های خود سالگرد بهار آزادی را جشن گرفتند.

 در راهپیمایی امسال شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فتنه‌گر» از بلندگوهای مستقر در طول مسیر و شرکت کنندگان در مراسم شنیده می‌شود.

اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با خلق حماسه ای دیگر، پشتیبانی و پایداری خود را در مسیر آرمان های والای انقلاب اسلامی نشان دهند.

بسیاری از شهروندان ارومیه‌ای به صورت خانوادگی در این راهپیمایی حضور یافته اند و بر این باورند که جشن چهل و سوم انقلاب در شرایط کنونی منطقه و جهان بسیار متفاوت تر از سال های گذشته است و این حضور سند پشتیبانی مردم از نظام اسلامی خواهد بود.

در جنوب شرق ایران نیز خبرها از راهپیمایی خودرویی و خانوادگی آحاد مردم حکایت دارد؛ در استان سیستان و بلوچستان حماسه سازان شیعه و سنی ۲۳ شهرستان این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا در راهپیمایی سالروز پیروزی این انقلاب بزرگ به صورت خودرویی بار دیگر با شوق و اشتیاق وفاداری خود به آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب را اعلام کردند.
مردان و زنان بلوچ و سیستانی، کرد، لر، ترک، بیرجندی، یزدی، کرمانی و سایر قشرهای ساکن در سیستان و بلوچستان امروز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نمایشی زیبا و با شکوه از اتحاد و همبستگی و وفاداری به نظام اسلامی را به اجرا در آوردند که به یقین دشمنان را متحیر و دوستان را شادمان کرد.
مردم این استان به عنوان پرچمداران وحدت و انسجام مذاهب اسلامی و مرزداران غیور ایران اسلامی شکوه حضور حماسی را یک بار دیگر به جهانیان نشان داده و یک صدا فریاد حمایت از نظام و انقلاب را سرداده و آمادگی خود برای حفاظت از مرزهای میهن اسلامی را اعلام کردند.

حماسه چهل و سوم در سراسر ایران؛ از رژه خودرویی تا اهتزاز پرچم افتخار

در شهرستان اراک مرکز استان مرکزی نیز راهپیمایی خودرویی و موتوری همراه خانواده برگزار شده است و  زن و مرد، پیر و جوان و کوچک و بزرگ با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی سوار بر خودرو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشن چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کرده‌اند و خانواده‌ها سوار بر خودروها با آذین به پرچم جمهوری اسلامی از معابر فرعی وارد مسیر راهپیمایی اراک شدند.

در همدان، جامعه ورزش این استان اعم از ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان و قهرمانان ارزنده در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن همراه سایر اقشار مردم شرکت و با آرمان‌های مقدس امام راحل تجدید بیعت کردند.

ورزشکاران در طول مسیر راهپیمایی در گروه‌های منظم با خودروهای مزین به پرچم و پلاکارد، با اعلام انزجار از اقدامات توطئه گرایانه آمریکا و دیگر استکبارگران، همسو با دیگر اقشار جامعه نشان دادند هر سال گسترده‌تر و قدرتمندانه‌تر در راهپیمایی شرکت داشتند تا بیعت مجددشان را با نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس اعلام کنند.

خودروهای آنان با نصب تصاویر مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) ، پلاکاردهای مرگ بر آمریکا، ‌مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت پرشور مسیر راهپیمایی را پیمودند.

حماسه چهل و سوم در سراسر ایران؛ از رژه خودرویی تا اهتزاز پرچم افتخار

در استان البرز نیز همچون دیگر شهرهای قرمز کرونایی، رژه خودرویی خانواده ها آغاز شده است تا تجلی گر عزت و استقامت ملت غیور البرز در روز جشن پیروزی انقلاب باشد.

از جنوب ایران و از خطه هرمزگان نیز خبر می رسد که مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری مردم هرمزگان در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس و نقاط مختلف و از پیش تعیین شده استان آغاز شده است و بسیاری از شرکت کنندگان در راهپیمایی با تزیین موتور و خودروهای خود، جلوه‌های زیبایی را خلق کردند و با نصب تصاویر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم سلیمانی و در دست داشتن پرچم ایران اسلامی ابراز شادی می‌کردند.

همچنین جمعی از جوانان اقدام به شیشه نویسی خودروهای خود با شعارهای انقلابی کردند و در این روز مهم با دیگر با حضور تماشایی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن با ولایت، آرمان‌های امام راحل، شهدای گرانقدر و رهبرمعظم انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن هرمزگان با نصب تصاویر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم سلیمانی و در دست داشتن پرچم ایران اسلامی بار دیگری وفاداری و پیشتیبانی خود را از انقلاب، امام راحل و تبعیت از رهبرمعظم انقلاب اسلامی اعلام کردند.

مردم ولایتمدار قم نیز امروز در حالیکه پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی و تمثالهای امام راحل و مقام معظم رهبری  را بر روی خودروها و موتورهای خود به اهتزاز درآورده اند با تجمع در بلوار پیامبر اعظم (ص)  همراه با وسایل خودرویی و موتوری حرکت خود را به مسجد مقدس جمکران شروع کردند.

مردم شرکت کننده در این راهپیمایی با روشن کردن چراغ های وسایل نقلیه خود و زدن بوق های ممتد آغاز چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به جشن گرفتند و با آرمان های مقدس امام راحل میثاق  بستند و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد دوباره ای انجام دادند. در مسیر این راهپیمایی پخش سرودهای انقلابی و حماسی که روزهای شکوهمند بهمن ۵۷ را در اذهان تداعی می کرد حال و هوای خاصی را به این مراسم داده  است.

از جنوب غرب کشور نیز خبر می رسد مردم غیور خوزستان در چهل و سومین بهار آزادی با حضور پر شور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر حماسه آفریدند؛ اقشار مختلف مردم این استان از اقوام گوناگون ،پیر و جوان از صبح جمعه در میعادگاه عاشقی راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند تا بار دیگر با آرمان های بلند انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

گروه های سرود دانش آموزی و هنری در کنار اقشار مختلف مردم با اجرای برنامه های هنری و سرود به این راهپیمایی شور و حال خاصی بخشیدند. عشایر عرب ، لر و بختیاری خوزستان در کنار دیگر اقشار ساکن این استان بار دیگر با حضور پر شور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی تاکید کردند.

نظر شما