شناسهٔ خبر: 52507332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه: غرب زلنسکی را برای جنگ در دونباس تشویق می کند

مسکو- ایرنا - سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، اعلام کرد که کشورهای غربی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را برای آغاز جنگ در منطقه دونباس تشویق و تحریک می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نارشکین روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس اظهار داشت: ارتش اوکراین و نیروهای سازمان امنیت این کشور درحال تدارک عمل تحریک آمیز در خطوط حائل در دونباس هستند.

وی افزود: نیروهای نظامی و امنیتی اوکراین در منطقه دونباس قصد دارند این عمل تحریک آمیز را به صورت فیلم از صحنه های جعلی همانند آنچه که گروه کلاه سفیدها در سوریه انجام می دادند، ضبط و منشتر کنند.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه  در ادامه مصاحبه گفت که رسانه های غربی بطور گسترده در خطوط حائل در منطقه دونباس حضور دارند و تعداد آنها نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است. 

وی در بخش دیگری ازاین مصاحبه گفت که تحریم هایی که روسیه در پاسخ به تحریم های غربی وضع کرده است کاملا قانونی است و این نوعی از دفاع دربرابر اقدامات خصمانه و غیرقانونی کشورهای دیگر است. 

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

 دیمیتری پسکوف"سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی، ادعاهای اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان کرد و گفت: کشورهایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در کنفرانس مطبوعاتی «لیز تراس» همتای انگلیسی خود گفت که غرب (ناتو و آمریکا) از اوکراین علیه روسیه استفاده ابزاری می کند.

به گزارش ایرنا از مسکو لاوروف پس از دیدار با تراس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی تصریح کرد: ظاهرا غرب به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به عنوان ابزاری برای خارج کردن روسیه از تعادل نیاز دارد و هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد که او (زلنسکی) در آنجا چه فکر می‌کند، و این همه تشنج آفرینی چه پیامدهای منفی برای اقتصاد اوکراین دارد.»

لاوروف تاکید کرد که روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما کشورهای غربی روسیه را تهدید می کنند.

نظر شما