شناسهٔ خبر: 52505315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در کنفرانس مطبوعاتی با تراس

لاوروف: غرب از اوکراین علیه روسیه استفاده ابزاری می کند

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود گفت که غرب (ناتو و آمریکا) از اوکراین علیه روسیه استفاده ابزاری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مسکو لاوروف پس از دیدار با تراس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی تصریح کرد: «ظاهرا غرب به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به عنوان ابزاری برای خارج کردن روسیه از تعادل نیاز دارد و هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد که او (زلنسکی) در آنجا چه فکر می‌کند، و این همه هیستری چه پیامدهای منفی برای اقتصاد اوکراین دارد.»

لاوروف تاکید کرد که روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما کشورهای غربی روسیه را تهدید می کنند.
لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس نیز گفت که لندن نمی تواند سیاست «درهای باز» ناتو را قربانی کند.

لاوروف: غرب از اوکراین علیه روسیه استفاده ابزاری می کند

او در مورد نتایج مذاکرات با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: «ما باید با روسیه همکاری کنیم تا پیشرفت کنیم، به ویژه در مذاکرات با ناتو. با این حال، ما نمی توانیم به بهای تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین به این هدف دست یابیم. ما نمی توانیم از طریق فداکاری و سیاست درهای باز ناتو به این مهم دست یابیم.»
تراس در این کنفرانس مطبوعاتی خطاب به مسکو گفت: «روسیه دو راه دارد؛ همکاری با ناتو یا افزایش نظامیان در مرز اوکراین».

کی یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به افزایش ادعایی «اقدامات تهاجمی"» روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و ادعای» تجاوز روسیه» بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ادامخ مصاحبه مشترک خود با تراس گفت: اگر اتحادیه اروپا فقط به درخواست روسیه برای تقسیم ناپذیری امنیت پاسخ جمعی بدهد، گفت و گو کارساز نخواهد بود، هر کشور نیاز به پاسخ جداگانه دارد.


لاوروف: غرب از اوکراین علیه روسیه استفاده ابزاری می کند

وی تصریح کرد:  «اتحادیه اروپا به جای پاسخ های صادقانه از هر کشور ناتو، می خواهد یک مقاله جمعی تهیه کند که در آن تمام ظرایف مواضع ملی مشخص شود. من متقاعد شده ام که در این صورت ما نمی توانیم صحبت کنیم.»

پیش از این، لاوروف نامه‌هایی به کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا ارسال کرده بود و از آنها خواسته بود تا اطلاع دهد که دولت هر کشور دقیقاً چگونه قصد دارد تعهدات مربوط به تقسیم ناپذیری امنیت را در عمل در شرایط مدرن انجام دهد.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه برای گفت و گو با لاوروف در مورد اوضاع پیرامون اوکراین وارد مسکو شد.

برچسب‌ها:

نظر شما