شناسهٔ خبر: 52488343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شعاع انقلاب اسلامی فراتر از مرز‌های ایران

استاد دانشگاه در کابل، پایتخت افغانستان گفت، شعاع وجودی انقلاب اسلامی ایران، جهان به ویژه جهان اسلام و کشور‌های اسلامی را دربر گرفت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در 11 فوریه 1979 به پیروزی رسید. استقلال، بیداری و آزادی‌خواهی به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی فراتر از مرز‌های ایران طرفدار پیدا کرد و این انقلاب به الگویی برای ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

عبدالقادر کمالی استاد دانشگاه در پایتخت افغانستان درباره تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد، یکی از کشور‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران تاثیر گرفته، افغانستان است و مردم مسلمان این کشور به پیروی از رهنمود‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر جهاد و مقاومت را انتخاب کردند.

این استاد دانشگاه در کابل اظهار کرد، مردم مسلمان افغانستان حتی سبک زندگی خود را بر مبنا و میعار‌های انقلاب اسلامی ایران قرار دادند و امروز همانطور که در ایران جشن پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، مردم افغانستان هم از این موضوع خوشحال هستند.

عبدالقادر کمالی گفت، مردم افغانستان از 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجلیل می‌کنند و یاد امام خمینی (ره) را گرامی می‌دارند.

 

منبع: ایران پرس

نظر شما