شناسهٔ خبر: 52454362 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ایسکانیوز گزارش می‌دهد؛

آینده بازار خودرو بعد از مذاکرات/ ارزانی قیمت در راه است؟

در شرایطی که در هفته‌های گذشته خبرهای مختلفی درباره مذاکرات وین به گوش می‌رسد، بازار خودرو در آستانه ریزش قیمت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، بعد از اینکه از هفته‌های گذشته سیگنال‌های جدی‌تری از مذاکرات به گوش رسید، بازارهای اقتصادی هم به مرور تاثیرهای بیشتری از این اتفاق سیاسی گرفتند. هرچند که برخی کارشناسان معتقدند که این نوسان‌ در بازارها موقت است و نمی‌توان به دوام آن امید داشت.

بازار خودرو هم طی هفته‌های گذشته در کنار اتفاق‌های مختلفی که شاهد آن بوده، در انتظار نتیجه مذاکرات بود. روز گذشته برخی خبرها نشان از آن داشت که این بازار قدری با افت قیمت همراه شده و به مرور در حال تاثیرپذیری از مذاکرات وین است.

آنچه که به وضوح دیده می‌شود، تاثیرپذیری بازار خودرو از وضعیت ارز است. در هفته‌های گذشته بازار ارز تحت تاثیر اخبار مختلفی که از مذاکرات به گوش می‌رسید به مرور به سمت کاهش سیر کرد. در روزهای گذشته نرخ دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد تا این تاثیرات را واضح‌تر کند.

اما این تاثیرات چقدر ادامه‌دار بوده و تا پایان سال چه وضعیتی خواهد داشت؟ یک کارشناس بازار خودرو در این رابطه معتقد است که سیگنال‌های مذاکرات برای بازار خودرو مثبت بوده اما همه چیز به نوسان‌های نرخ ارز بستگی دارد.

آینده بازار خودرو بعد از مذاکرات/ ارزانی قیمت در راه است؟

حسن کریمی سنجری به خبرنگار ایسکانیوز گفت: قیمت خودرو وابسته به قیمت ارز است. مذاکرات تاکنون تاثیر خود را به این شکل روی قیمت ارز گذاشته که با وجود ریزشی که داشته، قدری با مقاومت قیمتی هم روبرو بوده است. اگر این ریزش نرخ ارز ادامه داشته باشد، قیمت خودرو هم در بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چون قیمت خودرو در بازار سیگنال‌های خود را بیشتر از بازار ارز می‌گیرد.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار خودرو تا پایان سال، گفت: سیگنال‌هایی که تاکنون از مذاکرات آمده مثبت است و به نظر می‌رسد که اتفاق‌های خوبی در حال وقوع است. اگر این اتفاق‌ها ادامه دار باشد، قیمت ارز و به دنبال آن قیمت خودرو کاهشی خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، باید به این مساله هم توجه داشت که وضعیت سال آینده برای بازار خودرو متفاوت خواهد بود چرا که مساله آزادسازی واردات خودرو در کنار تاثیرپذیری این بازار از مذاکرات، می‌تواند به دو عامل اصلی در تغییر مسیر و احتمالا ارزان‌تر شدن خودرو تبدیل شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما