شناسهٔ خبر: 52391764 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

واکنش توییتری به کیفیت پایین خودرو در کشور

سال‌هاست که مردم از کیفیت پایین خودروی داخلی، بازار انحصاری آن، قیمت‌های زیادش، شرایط ناعادلانه تحویل و موضوعات دیگر ناراضی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رفتاری شایع در میان مسئولان ایرانی در چند سال اخیر، واکنش سریع به اظهار نگرانی‌های رهبر انقلاب است. نگاهی به این فرایند بیندازیم! مساله به دلیل بی‌عملی، ناتوانی، عدم نظارت و بسیاری از کاستی‌های دیگر در میان مسئولان ایرانی به چالشی مهم برای مردم تبدیل می شود و نارضایتی آنها را در پی دارد. طبیعتا مردم هم به هر طریقی سعی می‌کنند، این نگرانی را به گوش مسئولان برسانند و آنها را در مسیر حل مساله پیش ببرند. تا اینجای کار می‌دانیم که مقام مسئول از مساله آگاه است، ولی عملی برای حل آن نمی‌کند. کار به جایی می‌رسد که رهبر انقلاب به این مساله اعتراض می‌کند و اینجاست که همه بسیج می‌شوند و نامه می‌نویسند، مصاحبه می‌کنند و کارگروه تشکل می‌دهند تا مساله‌ای که چندین سال به آن آگاه بودند را حل کنند؛ اما آیا واقعا می‌توان باور داشت که آنها توان حل مساله را دارند؟

بیشتر بخوانید:

ریشه کیفیت پایین خودرو کجاست؟ / طرح‌های تحقیق و تفحص از خودروسازان بی‌فایده است

به هر حال برای همه ما که چند دهه است، در این کشور زندگی کرده‌ایم، روشن است که گویا همتی برای حل برخی چالش‌ها نیست. برای نمونه الان حداقل سه دهه است در ایران از خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس حرف زده می‌شود، ولی می‌دانیم همت واقعی برای این کار وجود ندارد. چنین است که اگر وزیر یا وکیلی اکنون بگوید این دو تیم را خصوصی می‌کند، ما هم می‌شنویم و باور نمی‌کنیم. مساله خودروسازی هم چنین است.

سال‌هاست که مردم از کیفیت پایین خودروی داخلی، بازار انحصاری آن، قیمت‌های زیادش، شرایط ناعادلانه تحویل و موضوعات دیگر ناراضی هستند. در دولت‌ها و مجلس‌های مختلف هم وعده برای حل آن داده شد و نه تنها مساله حل نشد بلکه اوضاع روز به روز بدتر شد، به گونه‌ای که حالا مردم خودروی بی کیفیت پراید را باید ۱۸۰ میلیون تومان بخرند. مساله این است که چنین شرایطی چنان آشکار و واضح است که حتی احتیاج به تذکر رهبر انقلاب ندارد و اگر مسئولی متعهد و دلسوز باشد، باید از همان روز اول در پی حل مشکل باشد؛ اما اینجا درست ساعاتی بعد از سخنان رهبر انقلاب رئیس‌جمهور دستور تشکیل کارگروه می‌دهد و وزیر صمت در نامه‌ای به رهبر انقلاب خودش را سرباز ایشان می‌داند؛ سربازی که گویا تا پیش از این سخنان چندان به وظایف خود آگاه نبوده!

کاربران فضای مجازی به موضوع کیفیت پایین خودروها واکنش نشان داده اند که در ادامه مشاهده می کنید:»

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

صنعت خودرو

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما