شناسهٔ خبر: 52438777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دیدار با وزیر خارجه فنلاند؛

امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم

خبرگزاری صداوسیما

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم گفت: توجه به سایر کشور‌های اروپایی مورد توجه ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار و گفت‌وگو با «پکا هاویستو» همتای فنلاندی خود که به تهران سفر کرده در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7608394"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3355791/7608394?width=600&height=300"></script></div>

امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود گفت: اروپا یک ظرفیت مهم در سیاست خارجی ایران است. اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم. ضمن اینکه از توسعه روابط با این سه کشور استقبال می‌کنیم، توجه به سایر کشور‌های اروپایی مورد توجه ایران است.

امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم امیرعبداللهیان: اروپا را صرفاً در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد، گفتگو‌های متنوعی را در خصوص حوزه‌های مختلف مناسبات دوجانبه انجام دادیم. روابط ایران و فنلاند روابطی متین است. از توجه فنلاند به تحولات در منطقه غرب آسیا و افغانستان مطلع هستیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه برای توسعه همکاری میان دو کشور برنامه‌هایی داشتیم اظهار داشت: این سفر تحقق برخی توافقات است، امروز سند جامع اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان ایشان و آقای خاندوزی به امضا خواهد رسید، همچنین ۱۱ سند همکاری میان دو کشور به امضا می‌رسد که پایه‌ای برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها‌ می‌دانیم.  

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: علی باقری و کارشناسان ارشد مذاکره کننده در روزهای آینده در وین بر سندی که قرار است مورد توافق قرار گرفته شود تمرکز خواهند کرد و در آن سند طرف‌های مختلف بازگشت و پایبندی خود را به تعهدات در برجام نشان دهند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات افغانستان افزود، همچنان بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تأکید داریم. از بازگشت آرامش به منطقه، توقف حملات نظامی علیه یمن و توقف گسترش دامنه جنگ و تمرکز بر رفع محاصره انسانی، آتش‌بس و گفتگو‌های یمنی-یمنی استقبال می‌کنیم.

پکا هاویستو نیز از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ایران نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کند.

وزیر خارجه فنلاند همچنین از مذاکرات در وین، اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و همکاری ایران با این نهاد استقبال کرد.

پکا هاویستو درباره عدم اقدام جدی اتحادیه اروپا در خصوص عهدشکنی آمریکا در برجام نیز گفت: اتحادیه اروپا و «جوزپ بورل» در خصوص مذاکرات تلاش‌هایی را صورت داده‌اند.

نظر شما