شناسهٔ خبر: 52430243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد در بازدید از جشنواره تجسمی فجر؛

اقتصاد هنر از اهداف ماست/ سازمان‌های دولتی اثر هنری بخرند

محمدمهدی اسماعیلی در بازدید از نمایشگاه چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر، درباره ضرورت توجه به اقتصاد هنر صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان -  چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با نمایش ۵۰۰ اثر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، نگارگری، مجسمه، پوستر، عکس، چیدمان و هنر‌های نو و بینارشته‌ای از روز ۱۵ بهمن در فرهنگستان هنر آغاز شده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر، یکی از اهداف دولت سیزدهم را توجه ویژه به هنر‌های تجسمی عنوان کرد.

وزیر ارشاد با اشاره به جلسات خود با بزرگان هنر‌های تجسمی، گفت: قصدمان این بود که آثار جشنواره هم به لحاظ کمی و هم کیفی گسترش یابد و متضمن گذاره‌های اصلی از هنر باشد.

به گفته اسماعیلی، هنرمندان جشنواره تجسمی پیرامون مقوله‌هایی همچون امید، ایثار، مسائل عمومی و اجتماعی کشور آثار خوبی تولید کرده‌اند. کار‌ها ارزش هنری بالایی دارند و یکی از مهمترین اهداف در جشنواره توجه به اقتصاد هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد از حضور ۸۰ رایزن فرهنگی در کشور خبر داد و اظهار کرد: از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواسته‌ام که معرفی هنر ایران در خارج از کشور را به عنوان کار و هدف مهم در برنامه‌هایشان لحاظ کنند. همچنین از معاون هنری خواستم که بودجه مناسبی برای خرید آثار این نمایشگاه تخصیص دهند.

اسماعیلی معتقد است که خرید اثر هنری باید به یک فرهنگ برای مجموعه و سازمان‌های دولتی تبدیل شود.

وی در پاسخ به انتقاد‌هایی که پیرامون آثار جشنواره‌های فیلم، تئاتر و تجسمی فجر مطرح است، بیان کرد: قطعا کار‌های جشنواره نباید در یک سطح باشند. اگر اینطور بود دیگر داوری و انتخاب معنا نداشت. چیزی که از همکارانم در بخش داوری آثار شنیده‌ام، آثار خوب هستند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره پس گرفتن موزه هنر‌های معاصر اهواز از پیمانکار شهرداری گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما