شناسهٔ خبر: 51757338 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۴۰ درصدی آثار در چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام کرد، ۴۳۴۵ هنرمند، ۱۰۸۶۲ اثر در رشته‌های ده‌گانه را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - سید عباس میرهاشمی دبیر کل جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: شاهد رشد ۳۴ درصدی در تعداد هنرمندان و رشد ۴۰ درصدی در تعداد آثار نسبت به دوره گذشته هستیم.

بنا به گفته او در بین شرکت‌کنندگان این دوره،  ۲۵۶۰ خانم و ۱۷۸۵ مرد هستند. ۱۴۷۳ هنرمند از استان تهران شرکت کرده‌اند و ۲۸۷۲ هنرمند هم از دیگر استان‌های کشور که استان خراسان رضوی بعد از تهران با ۳۷۵ هنرمند، اصفهان با ۳۲۶ هنرمند و البرز با ۲۴۲ هنرمند در رده‌های بعدی هستند.

میرهاشمی همچنین اظهار کرد: در رشته نقاشی ۱۳۱۷ هنرمند نقاش ۳۲۴۰ اثر ارسال کردند. در رشته عکاسی ۸۴۷ عکاس با توجه به تک عکس و مجموعه عکس ۲۰۳۳ اثر به جشنواره فرستاده‌اند. در رشته گرافیک هم ۴۸۶ طراح، ۱۱۴۹ پوستر را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

در رشته‌های دیگر هم ، ۴۶۱ تصویرساز ۱۱۲۰ اثر ارسال کردند و در رشته خوشنویسی ۳۲۹ خوشنویس ۷۲۰ تابلو در شاخه‌های مختلف خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره فرستادند. در رشته نگارگری هم ۳۱۰ هنرمند ۶۰۰ اثر را برای انتخاب ارسال کرده‌اند.

همچنین در بخش ایثار و فداکاری که در فراخوان جشنواره به‌عنوان بخش ویژه دیده شده است، ۴۶۳ هنرمند، ۷۳۳ اثر در رشته‌های مختلف ارسال کرده‌اند.

گفتنی است پس از اعلام اسامی هنرمندان به تفکیک رشته‌ها در سایت جشنواره، جلسات انتخاب آثار با حضور دبیران و داوران به‌تناوب برگزار می‌شود و پس از این مرحله آثار ورودی به نمایشگاه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما