شناسهٔ خبر: 52429969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی در لرستان تا پایان دهه فجر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۴۱ طرح اقتصادی به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان آماده بهره‌برداری است و تا پایان دهه فجر افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد،به گفته سیروس ابراهیمی با اجرای ۴۱ طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۲ هزار و ۷۳۶ نفر در لرستان فراهم می‌شود.

وی افزود: افتتاح فاز نخست گاوداری سه هزار راسی دلفان، صنایع شیر خشک بروجرد، مجتمع‌های پرورش ماهی و ماشین سازی کیهان خرم آباد از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در لرستان می‌باشد.

وی همچنین به مصوبات اقتصادی سفر ۱۹ آذر رییس جمهور به لرستان اشاره کرد و گفت: ۶۹ طرح اقتصادی به ارزش ریالی ۷۷ هزار میلیارد تومان و ۳۴۰ میلیون یورو که ارزش ریالی آن ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌باشد در این استان مصوب شده است.

ابراهیمی ادامه داد: یکی از نیاز‌های مهم در محیط واحد‌های تولیدی داشتن زیرساخت مناسب برای شهرک‌های صنعتی می‌باشد چرا که ایجاد این شهرک‌ها از پراکندگی واحد‌های تولیدی جلوگیری کرده و صرفه جویی در انتقال انرژی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در لرستان وجود دارد همچنین ایجاد زیرساخت مناسب برای شهرک شماره سه بروجرد و شهرک شماره چهار خرم‌آباد تصویب شده است و شرکت پارسیلون خرم آباد هم به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه وجود مناطق ویژه از مشوق‌های بالا برای حضور سرمایه‌گذاری در لرستان است ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مناسب در حوزه اقتصادی این استان پرورش آبزیان است و سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان در این منطقه تولید می‌شود.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های اصلی در لرستان می‌باشد، اما باید شرایط زنجیره تولید و ارزش را در این حوزه فراهم کنیم.

وی بیان کرد: بایر افلاک، نساجی و سامان کاشی بروجرد، شرکت فولاد ازنا، پارسیلون و فولاد صدر خرم آباد همچنین صنایع غذایی گهر دارای مشکلات قضایی هستند و برای برطرف کردن آن دستگاه قضا تمام تلاش خود را خواهد کرد که امیدواریم با برطرف کردن موانع موجود شاهد فعالیت دوباره این واحد‌های اقتصادی در لرستان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه مشکلات صنایع پیشران استان باید برطرف شود تصریح کرد: تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی به دلایل مختلف تعطیل می‌باشند که تلاش تا برطرف کردن موانع احیای این واحد‌ها ادامه خواهد یافت، چراکه در این صورت بیکاری برطرف می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی است افزود: ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب رواناب در استان وجود دارد، اما تاکنون موفق نشدیم از منابع آب و خاک آن به خوبی استفاده کنیم در حالیکه محصولاتی مانند انجیر سیاه، انار، گردو و زعفران از بهترین تولیدات لرستان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه مسوولان به دنبال گرفتن حق آبه لرستان هستند گفت: اکنون سهم آب وجود دارد، اما برنامه‌ای برای آن نداریم همچنین مردم و مسوولان باید برای توسعه لرستان همدل شوند.

انتهای پیام/ب

نظر شما