شناسهٔ خبر: 52426965 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

چهلمین جشنواره فیلم فجر

"مرد بازنده" و "هناس" یکشنبه در سمنان اکران می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، طبق جدول اکران فیلم های فجر در سمنان یکشنبه فیلم "مرد بازنده" به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سانس های 17 و 21:30 و "هناس" به کارگردانی حسین دارابی" در سانس 19:30 است.

"هِناس"، تلاش‌هایی زنانه برای حفظ یک خانواده "هِناس" (صورت فلکی) فیلمی به کارگردانی حسین دارابی در ژانر زندگینامه است که نویسندگی آن را احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شفاه بر عهده دارند.

این فیلم روایتگر ماجرایی عاشقانه در تلاطم یک زندگی است؛ به نوعی روایت‌گر قصه زنی است که زندگی‌اش را در آستانه فروپاشی می‌بیند و به دلیل مورد تهدید قرار گرفتن خانواده‌اش، دچار تشویق‌ها و نگرانی های درونی می‌شود و در عین حال، عاشقانه برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم‌ تلاش می‌کند. 

مریلا زارعی و بهروز شعیبی زوج اصلی هناس و وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و بازیگر خردسال کوثر حیدری سایر بازیگران این فیلم هستند.

"مرد بازنده" تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان با تهیه‌کنندگی مشترک کامران حجازی و امیر بنان است.

فیلمنامه "مرد بازنده" براساس طرحی از حسین حسنی توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است. 

در داستان این فیلم، احمد خسروی مسئول رسیدگی به پرونده‌های مشکوک به قتل می‌شود و بی‌مهابا به دنبال یافتن قاتل است؛ به طوری که حتی زندگی خصوصی او در ارتباط با فرزندانش نیز دچار مخاطراتی می‌شود.

در این تلاش بی وقفه و در شرایطی که باور دارد که به نتیجه نزدیک است، با شگفتی متوجه می‌شود پشت پرده این قتل رازگونه، راز دیگری وجود دارد و به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی نیز در این فیلم هنرنمایی می‌کنند.

در چهلمین جشنواره فیلم فجر تاکنون چهار فیلم در روزهای جمعه و شنبه گذشته در سینما یادمان سمنان اکران شده است و این جشنواره تا 22 بهمن در مجموع شاهد اکران 16 فیلم خواهد بود.

نظر شما