شناسهٔ خبر: 52426595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

چهلمین جشنواره فیلم فجر به ایستگاه سوم رسید

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، همزمان با سومین روز از اکران فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی فیلم های«مرد بازنده» به کارگردانی «محمد حسین مهدویان» و «هِناس» به کارگردانی «حسین دارابی» روی پرده سینماهای گلشن و عمیق بجنورد اکران شد.
این گزارش حاکی است، فیلم های «هِناس» به کارگردانی «حسین دارابی»، بیوگرافی از زندگی شهید «داریوش رضایی‌نژاد» و داستانی رئالیستی از روزهای پایانی زندگی این شهید گرانقدر است که از زاویه دید همسرش روایت می‌شود.
 بر اساس این گزارش، «مرد بازنده» به کارگردانی «محمد حسین مهدویان»، نیز که با هنرنمایی جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی و...  روی پرده رفت، روایتگر داستانی است که احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 
این گزارش حاکی است، فیلم های «بیرو» به کارگردانی «مرتضی علی عباس میرزایی»، «بدون قرار قبلی » به کارگردانی« بهروز شعیبی»، «موقعیت مهدی» به کارگردانی «هادی حجازی فر»، «شب طلایی» به کارگردانی «یوسف حاتمی کیا» نیز از دیگر فیلم هایی است که همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اکران می شود. 
همزمان با ششمین روز از اکران فیلم ها در خراسان شمالی  فیلم های «برف آخر» به کارگردانی «امیرحسین عسگری، «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» و در هفتمین روز فیلم های «بی رویا» به کارگردانی «آرین وزیر دفتری» و «شهرک» به کارگردانی «علی حضرتی» برای علاقه مندان اکران  خواهد شد.
فیلم های «ضد» به کارگردانی «امیرعباس ربیعی» و «دسته دختران» به کارگردانی «منیر قیدی» نیز از دیگر فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران در خراسان شمالی است.
لازم به  ذکر است، با توجه به شیوع کرونا، فیلم ها با 50 درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اکران می شود.
 گفتنی است، چهلمین جشنواره فیلم فجر در 2 بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» در حال برگزاری است و خراسان شمالی برای هفتمین دوره پیاپی میزبان این رویداد هنری با  اکران 16 فیلم  در سینماهای گلشن و عمیق است.

نظر شما