شناسهٔ خبر: 52419818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

روسیه خطاب به آلمان: آماده‌ایم مناقشه رسانه‌ای را پایان دهیم

صاحب‌خبر -

ICTna.ir - روسیه اعلام کرد در صورتی که آلمان برای پایان دادن به مناقشات رسانه‌ای اقدام کند، متقابلا اقدام مشابهی را در دستور کار قرار خواهد داد و در صورت عدم تصمیم برلین در این باره، این اختلافات تشدید خواهد شد.

DW copy.jpg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روسیه پیش از این در واکنش به تصمیم برلین مبنی بر ممنوعیت پخش برنامه‌های کانال RT روسیه اعلام کرده بود فعالیت شبکه دویچه‌وله آلمان را در مسکو تعطیل می‌کند و اعتبار فعالیت کارکنان آن را نیز سلب خواهد کرد.

کارکنان دویچه‌وله اعتبارنامه خود را پس داده‌اند و فعالیت‌های تیم مسکوی آنها متوقف شده است اما این کانال خبری گفته است هنوز از آنها خواسته نشده که روسیه را ترک کنند.

این مناقشه درحال حاضر روابط دو کشور را بر سر راه‌اندازی خط لوله گاز زیردریایی نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان که به تایید رگولاتوری آلمانی نیاز دارد نیز تحت تاثیر قرار داده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود در این باره گفت: توپ در زمین آلمان است. اگر این مناقشات از سوی آلمان تشدید شود، ما هم به همان شیوه پاسخ خواهیم داد. اما اگر آلمان به سمت عادی‌سازی اوضاع پیش برود، ما هم به همان شیوه پاسخ خواهیم داد و به همان اندازه آماده هستیم تا شرایط را عادی کنیم.

به گفته کنستانتین کوساچوف، سخنگوی مجلس علیای روسیه نیز گفت: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در دیدار خود در روز ۱۵ فوریه در مسکو درمورد این موضوع گفت و گو خواهند کرد.

او افزود: اگر آلمان مواضع خود را درمورد پخش برنامه‌های کانال RT DE تغییر دهد، روسیه نیز آماده است تصمیم خود را درمورد دویچه‌وله لغو کند.

ایرینا فیلاتووا، یکی از کارکنان سرویس روسی دویچه‌وله در آلمان گفت: تصمیم روسیه یک شوک بزرگ برای کارکنان بوده است. ما به وضوح انتظار داشتیم که پس از ممنوعیت پخش کانال RT در آلمان اقداماتی صورت بگیرد اما هرگز انتظار نداشتیم که این اقدامات تلافی‌جویانه توسط مقامات روسیه تا این حد سخت باشد.

دولت آلمان اقدام روسیه علیه دویچه‌وله را صرفا سیاسی توصیف کرده است.

نظر شما