شناسهٔ خبر: 51346869 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

روسیه Tor را فیلتر کرد

صاحب‌خبر -

ICTna.ir - دولت روسیه در راستای نظارت بر سایت‌های خارجی و محتوای آنلاین، سایت Tor، از سرویس‌های محبوب دسترسی کاربران به فضای مجازی را مسدود کرد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نهاد فدرالی ناظر بر سرویس‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات این اقدام را در راستای نظارت بیشتر بر محتوای غیرقانونی و آنلاین دانسته است.

گفتنی است تا پیش از این بیش از 310 هزار کاربر روسی روزانه از سرویس‌های دسترسی آزاد سایت Tor استفاده می‌کردند و پس از آمریکا رتبه دوم تعداد کاربر را به خود اختصاص داده بودند.

کاربران Tor می‌توانند از سایت‌های فیلتر شده در روسیه عبور کرده و با مخفی کردن اطلاعات خود در واقع سیستم کنترل بر محتوای آنلاین در این کشور را دور بزنند.

Tor اعلام کرده است: دولت روسیه به طور رسمی وبسایت اصلی ما را مسدود کرده است و از اول دسامبر سال جاری میلادی مسدودسازی دسترسی کاربران آغاز شد.

Tor تنها ارائه‌کننده خدمات دسترسی آنلاین نیست که در روسیه مسدود می‌شود. شرکت اپل هم که قابلیت حفاظت از اطلاعات کاربران را در گوشی‌های تلفن همراه اختصاصی خود قرار داده است، به دلیل محدودیت‌های دسترسی به محتوای آنلاین در روسیه این قابلیت را برای کاربران روسی کنار گذاشته است.

 

نظر شما