شناسهٔ خبر: 52381914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اکران ۱۶ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر در کردستان آغاز شد

سنندج-ایرنا- چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با اکران همزمان فیلم های "خائن کشی" به کارگردانی مسعود کیمیایی و "درب" به کارگردانی سید هادی محقق در سالن های یک و ۲ پردیس سینما بهمن سنندج آغاز شد.

صاحب‌خبر -

دبیر هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر کردستان روز جمعه در حاشیه نخستین روز اکران این دوره از جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران  ۱۶ فیلم سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر در شهر سنندج از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ بهمن سال جاری اکران می شود. 

عبیدالله رستمی با اشاره به اینکه امسال هشتمین سالی است که فیلم های جشنواره فجر به طور همزمان در کردستان هم اکران می شود، افزود: براساس تدابیر اندیشیده شده اکران فیلم ها هر روز در چهار سانس در ساعت های ۱۸ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ۲ سالن شماره یک و ۲ پردیس سینما بهمن انجام می شود. 

رستمی با اشاره به اینکه اکران این فیلم ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا همراه خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی می شود  با واکسیناسیون عمومی انجام شده شاهد شور و نشاط و استقبال بیشتری خواهیم بود. 

وی یادآور شد: فیلم های این دوره شامل خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی، درب به کارگردانی سید هادی محقق، ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس، ماهان به کارگردانی حمید شاه حاتمی، مردبازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان، بیرو به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی وهناس به کارگردانی حسین دارابی از جمله فیلم های این دوره است.

دبیر هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در کردستان افزود : فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، شب طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی کیا، موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، برف آخر به کارگردانی امیر حسین عسکری، شهرک به کارگردانی علی حضرتی، علف زار به کارگردانی کاظم دانشی ، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی و ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی فیلم دیگر انی دوره جشنواره است.
 

نظر شما