شناسهٔ خبر: 52363959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دیدار مجمع نمایندگان استان ایلام با رئیس جمهور

نماینده ایلام از دیدار مجمع نمایندگان استان ایلام با رئیس جمهور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام سارا فلاحی گفت: امروز مجمع نمایندگان استان ایلام با رئیس جمهور دیدار و پیرامون مسائل مختلف گفت و گو کردند.

وی افزود: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، تخصیص اعتبارات مناسب،  برقراری حق مناطق جنگی و امنیتی برای بازنشستگان و کارکنان دولت، رتبه بندی معلمان، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان، تزریق اعتبار برای پروژه های راهسازی استان با توجه به ظرفیت اربعین و حضور میلیونی مردم از سراسر کشور در ایلام ، توجه به منطقه آزاد، بیکاری و چالش های آن، آسیب های اجتماعی،  تورم، گرانی و معیشت مردم و تعطیلی برخی کارخانجات استان از اهم دغدغه های مطرح شده توسط مجمع نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور بود.

وی اظهار داشت: در این جلسه موضوع انتخاب مدیران را مطرح کردم و اینکه وزراء حین رای اعتماد از شایسته گزینی سخن می گویند و بعد از انتخاب به نمایندگان پیشنهاد می دهند که برای انتصاب نیرو به آنها معرفی کنند که این امر به لحاظ بافت قبلیه ای حاکم در ایلام و اینکه برخی شهرهای استان نماینده ندارند با روح عدالت و وظیفه نمایندگی که نظارت و قانونگذاری است در تضاد است.

فلاحی ادامه داد: برای تعیین مدیران باید شاخص سازی صورت گیرد تا شایستگان در مسند قدرت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: وزراء از بین زیر مجموعه خود افراد شایسته را انتخاب کنند تا این امر مانع  انتصاب آسانسوری افراد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: ما می خواهیم مسیر دخالت های غیر کارشناسی بسته شود، نمایندگان نباید وزراء را تحت فشار قرار دهند، هرکدام کار خود را انجام دهند، وزیر به وظایف اجرایی و نماینده هم به تکلیف قانونی خود که نظارت و قانونگذاری است بپردازد.

وی گفت: در این دیدار رئیس جمهور به تکمیل پروژه های نیمه تمام بر اساس اولویت، مناطق آزاد، لحاظ کردن توصیه های نمایندگان برای همدلی بیشتر دولت و مجلس،توزیع بودجه به شکل عادلانه و‌مسائل دیگر اشاره و بر تحقق آنان تاکید کرد.

 

نظر شما