شناسهٔ خبر: 52361153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

برخی منابع رسانه ای از حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در استان «موصل» واقع در شمال عراق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، کانال خبری «صابرین نیوز» متعلق به گروه های مقاومت عراق در این باره خبر داد که پایگاه زلیکان محل استقرار نیروهای ترکیه در منطقه «بعشیقه» موصل بامداد امروز (پنجشنبه) با ۲۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت.

صابرین نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که حمله راکتی به این پایگاه ترکیه شدید و گسترده بوده و در پی آن ستونی از دود غلیظ و آتش بر فراز آن بلند شده است.  

بر پایه برخی گزارش ها، در پی این حمله راکتی ۱۲ نظامی ترکیه کشته و یا زخمی شدند. این حمله راکتی یک روز پس از حمله هوایی ترکیه به مناطقی در عراق و سوریه انجام شد.

همچین صابرین نیوز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که برآورده های اولیه حاکی است که ۳ نظامی ترکیه در حمله به پایگاه زلیکان کشته یا زخمی شدند.

گروهی که خود را «احرار سنجار» می نامند، در بیانیه ای مسئولیت حمله به پایگاه زلیکان ترکیه را برعهده گرفت و نوشت که حممله با ۲۰ فروند راکت انجام شد.

این گروه ناشناس همچنین اعلام کرد که به زودی جزییات هدف قرار گرفتن پایگاه نیروهای اشغالگر ترکیه منتشر و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

به دنبال این حمله، بامداد امروز (پنجشنبه) برخی تارنماهای خبری و شبکه های اجتماعی در عراق تصاویر و فیلم هایی منتشر و اعلام کردند که این فیلم ها و تصاویر مربوط به لحظه آغاز پرتاب راکت ها و هدف گیری پایگاه زلیکان در استان موصل است.

 

نظر شما