شناسهٔ خبر: 52354895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ مورد از بدترین تغییرات کمیک‌های دی‌سی در نیو ۵۲

اشتباهاتی که فراموش نشده‌اند / CBR

صاحب‌خبر -

دی‌سی پس از وقایع Flashpoint یک ریبوت بزرگ با نام نیو ۵۲ (New 52) داشت که تمام خط زمانی کمیک‌ها را تغییر داد. تقریباً تمام شخصیت‌ها و تیم‌ها، از اوریجین‌شان گرفته تا ظاهرشان، دچار تغییرات شدند. خط زمانی طوری عوض شد که به جای نسل‌ها ابرقهرمان، حضور این شخصیت‌ها به ۵ سال تقلیل پیدا کرد.

جای تعجب نداشت که طرفداران با این ریبوت بزرگ مشکلاتی داشته باشند. برخی از این مشکلات شامل شخصیت‌ها و تغییرات داستانی یا به اصطلاح ریتکان‌ها (Retcon) بودند که یا هدف مشخصی را دنبال نمی‌کردند یا نتوانستند به تاریخچه گذشته دی‌سی وفادار باقی بمانند.

برخی از این ریتکان‌ها برای طرفداران به شدت منفور بودند. در این مطلب هم قصد داریم به سراغ ۱۰ مورد از این بزرگ‌ترین تغییران نیو ۵۲ برویم که جزو بدترین‌ها محسوب می‌شوند.

۱۰. تاریخچه مارشن منهانتر با جاستیس لیگ کاملاً حذف شد

مارشن منهانتر در نیو ۵۲ به حاشیه رانده شد مارشن منهانتر در نیو ۵۲ به حاشیه رانده شد

تاریخچه جاستیس لیگ در نیو ۵۲ حذف شد و در عوض یک تیم جدید به وجود آمد که با یک سری تغییرات، شبیه به تیم قبلی بود. سایبروگ (Cyborg) که قبلاً عضو تین تایتانز (Teen Titans) بود حالا تبدیل به یکی از اعضای پایه‌گذار جاستیس لیگ شد. اما مارشن منهانتر که یکی از اعضای اصلی اولیه لیگ عدالت محسوب می‌شد به طور کامل از تیم کنار رفت.

در عوض مارشن منهانتر به نسخه نیو ۵۲ تیم استورم‌واچ (StormWatch) پیوست. هر چند شخصیت‌پردازی او حالا به شکل متفاوتی انجام شده بود. به طور مختصری به تاریخچه مارشن منهانتر با جاستیس لیگ در هنگام یک نبرد بزرگ بین آن‌ها اشاره شد اما چنین چیزی ادای احترام درستی برای شخصیتی که سال‌ها عضو لیگ عدالت بوده محسوب نمی‌شد.

۹. از دست رفتن والدین کلارک کنت به شدت شخصیت او را تغییر داد

سوپرمن نیو ۵۲ برای طرفداران غیرقابل تحمل بود سوپرمن نیو ۵۲ برای طرفداران غیرقابل تحمل بود

یکی از شخصیت‌هایی که بیش از همه به خاطر ریبوت نیو ۵۲ تغییر پیدا کرد، سوپرمن بود. بزرگ شدن و رشد کلارک کنت به خاطر از دست دادن والدین زمینی‌اش در سن پایین به شدت روی او اثر گذاشت. کنت‌ها تأثیرات اخلاقی مهمی روی کلارک گذاشته بودند و بدون وجود هدایت آن‌ها در زندگی سوپرمن، این قهرمان تبدیل به شخصیتی مغرور و عوضی شد که اصلاً برای هواداران خوشایند نبود.

از دست رفتن والدین کلارک آف‌پنل اتفاق افتاد، آن هم حتی پیش از زمانی که او شروع به ماجراجویی به عنوان سوپرمن کند. به این ترتیب کنت‌ها بدون این که عمق شخصیتی خاصی به آن‌ها و مرگشان داده شود، از معادله حذف شدند. در نهایت سوپرمن نیو ۵۲ با سوپرمن پیش از Flashpoint جایگزین شد. این نسخه از سوپرمن لوئیس لین و پسرش جان کنت/سوپربوی را نیز همراه خود داشت.

خرید ماگ طرح مارشن منهانتر

۸. جامعه عدالت آمریکا از تاریخچه دی‌سی حذف و روی زمین دیگری بازنویسی شد

ریبوت پس از Crisis on Infinite Earths در دهه ۸۰ میلادی، جامعه عدالت آمریکا (Justice Society of America) را در خط زمانی دی‌سی تبدیل به قهرمانان دوران جنگی کرد که باعث الهام میراث مبارزه با جنایت شده و بازگشته بودند تا نسل جدیدی از ابرقهرمانان را در دوران مدرن آموزش دهند.

نیو ۵۲ اما جامعه عدالت آمریکا را روی زمین دو قرار داد که با طراحی‌های جالب، طرفداران خود را پیدا کرد. هر چند بسیاری از مخاطبان دی‌سی قبول داشتند که از دست رفتن تاریخچه آن‌ها با چنین چیزی برابری نمی‌کند. در نهایت جامعه عدالت آمریکا به حالت اولیه‌شان بازگشتند؛ هر چند برخی از تغییرات نیو ۵۲ باقی ماند.

۷. طراحی مجدد ناموفق لوبو با نسخه کلاسیک «وانمود کننده» حتی از قبل هم بدتر شد

وضعیت عجیب لوبو در نیو ۵۲ وضعیت عجیب لوبو در نیو ۵۲

برخی از مشکلات ریبوت نیو ۵۲ مربوط به تصمیمات عجیبی بود که نشان می‌داد تیم تحریریه کاملاً با هم موافق نبودند. یک نسخه از لوبو (Lobo) که شبیه به نسخه پس از بحران‌ها بود در سری Deathstroke حضور داشت. تا این که یک نسخه مدرن‌تر از همین شخصیت در سری اختصاصی خودش رونمایی شد.

حالا این لوبوی جدید و «باحال‌تر» تصمیم گرفت تا نسخه «وانمود کننده» را شکار کند و از بین ببرند. طرفداران با این اتفاقات و مسیر عجیب نیو ۵۲ موافق نبودند. شکست نسخه جدید لوبو باعث شد تا در دی‌سی ریبرث (Rebirth) دوباره شاهد نسخه اولیه این شخصیت باشیم. توضیحی هم در مورد این که چه بلایی سر نسخه مدرن آمد به طرفداران داده نشد.

خرید اکشن فیگور جاستس لیگ مجموعه ۶تایی

۶. احیای معجزه‌آسای باربارا گوردون باعث شد هم انگیزه‌های خود او و هم دیگر بتگرل‌ها حذف شوند

پس از این که باربارا گوردون سال‌ها در نقش اوراکل (Oracle) برای دیگر قهرمانان و گروه‌ها مثل سویساید اسکواد و جاستیس لیگ نقش یک واسط اطلاعات را بازی کرد، دوباره به نقش اولیه‌اش به عنوان بتگرل بازگشت.

متأسفانه، بازگشت باربارا به این نقش به معنی خنثی کردن وجود دیگر شخصیت‌ها مثل کاساندرا کین (Cassandra Cain) و استفانی براون (Stephanie Brown) بود که برای سال‌ها میراث بتگرل را ادامه داده بودند. همچنین باعث شد تا انگیزه‌های بارابارا گوردون برای روی صندلی ماندن حتی وقتی پیش از نیو ۵۲ راهی برای درمان فلج بودن او پیدا شده بود نیز از بین برود.

۵. ریتکان‌های عجیب بارت آلن و تیم دریک

خط زمانی کوتاه شده نیو ۵۲ باعث بروز مشکلاتی برای تیم‌هایی مثل تین تایتانز شد؛ گروهی که متشکل از نسل جدیدی از قهرمانان بود. قهرمانان جدیدی که تین تایتانز را تشکیل می‌دادند شامل شخصیت‌هایی بازنویسی شده از امثال تیم دریک/رد رابین (Tim Drake/Red Robin) و بارت آلن/کید فلش (Bart Allen/Kid Flash) می‌شدند؛ شخصیت‌هایی که در واقع تقلید ضعیفی از خود قبلیشان بودند.

تیم دریک نقشش را در میراث رابین از دست داد و در گروه خودش تبدیل به یک شخصیت کم‌رنگ شد. همچنین یک تغییر گیج کننده روی او درباره این که والدینش درگیر برنامه محافظت از شاهدان هستند اعمال شد. کید فلش یک نسخه کاملاً متفاوت از این شخصیت بود که در واقع بار تور (Bar Torr) نام داشت. او یک زندانی فراری از آینده بود که هیچ ارتباطی با خانواده فلش نداشت. این نسخه‌های جدید شخصیت‌ها نتوانستند نظر مثبت طرفداران را جلب کنند.

خرید اکشن فیگور فلش

۴. بوستر گلد و جاستیس لیگ اینترنشنال سال‌ها توسعه و یک شروع موفق را هدر دادند

طرفداران بوستر گلد (Booster Gold) رشد این شخصیت از یک قهرمانِ شرکتیِ خود نما که از آینده آمده و دنبال شهرت و ثروت است را به محافظ زمانی که با دیگر سفر کنندگان در زمان همکاری می‌کند تا از اسرار دنیای دی‌سی پرده بردار شاهد بودند. نیو ۵۲ خیلی زود بوستر گلد را به همان قهرمان احمق شرکتی سابق تبدیل کرد تا این که به طور کلی او را نادیده گرفت.

هر چند بوستر گلد در سری کوتاه Justice League: Generation Lost که پایه‌گذار معرفی جاستیس لیگ اینترنشنال (Justice League International) در نیو ۵۲ بود استفاده شد. با این حال، این سری نتوانست یک شروع موفق را تجربه کند، با جزئیات جدیداً مشخص شده برخی از شخصیت‌ها در نیو ۵۲ مغایرت داشت و تبدیل به یکی از بدترین سری‌های نیو ۵۲ شد.

۳. به کوئسشن یک اوریجین فراطبیعی کاملاً بی‌هدف داده شد

کوئسشن در نیو ۵۲ کاملاً از هویت اصلی خودش فاصله گرفت کوئسشن در نیو ۵۲ کاملاً از هویت اصلی خودش فاصله گرفت

ویک سیج (Vic Sage) در ابتدا به عنوان یک کاراگاه بی‌چهره با نام مستعار کوئسشن (The Question) شناخته می‌شد تا این که رنی مونتویا (Renee Montoya) را برای جانشینی خودش آموزش داد. با این حال، نیو ۵۲ به کوئسشن یک اوریجین جدید داد که المان‌های فراطبیعی داشت. در حالی که جزئیات خاصی از گذشته کوئسشن پدیدار شدند یا تغییر یافتد اما این ریتکان هیچوقت به جایی نرسید.

کوئسشن حالا یکی از اعضای ترینیتی آو سین (Trinity of Sin) در کنار فانتوم استرینجر (Phantom Stranger) و پاندورا (Pandora) بود اما هیچوقت گناه اولیه او مشخص نشد. اوریجین معمولاً رئال کوئسشن درگیر موضوعات فراطبیعی غیرالزامی شدند که به هیچ هدفی نرسیدند و برای سال‌ها این شخصیت را در برزخ داستانی نگه داشتند.

خرید تیشرت آستین بلند طرح سوپرمن

۲. سوپربوی نیو ۵۲ یک کلون از سوپربویِ شروری از آینده بود

پیش از وقایع Flashpoint سال ۲۰۱۱، این کانر کنت/کان ال (Conner Kent/Kon-El) بود که پس از وقایع Death of Superman دهه ۹۰ میلادی به عنوان سوپربوی شناخته می‌شد. او طرفداران خاص خودش را داشت و اوریجین جالبی به عنوان کلون هر دوی سوپرمن و لکس لوتر برایش تعریف شده بود. نیو ۵۲ یک نسخه کاملاً جدید از سوپربوی معرفی کرد که توسط سازمانی با نام نووِر (N.O.W.H.E.R.E.) ساخته شده بود. به طرز عجیبی نووِر در دنیای ریبوت شده به هیچ جایی نرسید.

سوپربوی باور داشت که کلون مرد پولادین است اما در نهایت مشخص شد که در واقع یک کلون از پسر شرور سوپرمن و لوئیس لین از آینده با نام جان لین کنت (Jon Lane Kent) است. کنت در نهایت به گذشته سفر کرد و به طور موقت جانشین کلون خود شد تا این که هر دوی آن‌ها برای همیشه محو شوند. این یک داستان پیچیده بود که یکی از شخصیت‌های محبوب طرفداران را با شخصیتی که هیچ گاه به موفقیت نرسید جایگزین کرد.

۱. والی وست توسط یک کید فلش جدید جایگزین شده بود تا این که خود او در ریبرث بازگشت

یک والی وست جدید برای نیو ۵۲ خلق شد یک والی وست جدید برای نیو ۵۲ خلق شد

یکی از بزرگ‌ترین ریتکان‌های نیو ۵۲، یکی از عجیب‌ترین تغییرات برای طرفداران محسوب می‌شود. پس از بازگشت بری آلن به عنوان فلش که باعث وقایع Flashpoint شد، او به دنیای نیو ۵۲ به عنوان یک قهرمان تک پیوست که هیچ میراثی از خانواده فلش نداشت. با این اوصاف، دیگر اثری از ساید کیک سابق او با نام والی وست (Wally West) در دنیای نیو ۵۲ نبود.

والی پس از این که بری آلن، استادش، در طی وقایع Crisis on Infinite Earths جانش را فدا کرد، سال‌ها به عنوان فلش به فعالیت پرداخت. کنار گذاشته شدن والی وست در نیو ۵۲ یک صدمه جبران ناپذیر به میراث فلش بود. حتی معرفی یک نسخه جدید از این شخصیت نیز باعث رضایت طرفداران نشد. والی وست اولیه بعد از این که مشخص شد دکتر منهتن (Doctor Manhattan) او را از خط زمانی پاک کرده بود دوباره بازگشت.

به مطالعه ادامه دهید

  • ۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن
  • بتمن چگونه اونجرز را شکست می‌دهد؟
  • نحوه مرگ و بازگشت به زندگی هر کدام از رابین‌ها
  • ۱۰ شخصیت برتر دی‌سی که در سال ۲۰۲۱ خلق شدند
  • معرفی کینگ شارک – شکارچی آب‌های تاریک دنیای دی‌سی

CBR

برچسب‌ها:

نظر شما