شناسهٔ خبر: 52344100 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دبیر انجمن صنفی واردکنندگان:

رکوردزنی های بی سابقه برنج به ۹۲ هزار تومان رسید !

دبیر انجمن واردکنندگان با اشاره به واردات ۸۰۰ هزار تن برنج از افزایش ۱۵ تا ۳۰ هزار تومانی این محصول خبر داد تا رکوردزنی های بی سابقه برنج به ۹۲ هزار تومان برسد !

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسیح کشاورز با اشاره به اینکه قیمت برنج به ۹۲ هزار تومان رسیده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق آمار گمرک تا قبل و بعد از دوره ممنوعیت واردات ، ۵۰۰  و  ۳۰۰ هزار تن برنج وارد شده است.

وی افزود: وزارت کشاورزی باید ثبت سفارش را سرعت دهد تا کمبود عرضه ، منجر به تشنج در بازار نشود. علی رغم هشدارهای مکرر مبنی بر کمبود برنج، مسئولان همچنان بر ممنوعیت واردات در فصل برداشت اصرار کردند که این امر نتیجه‌ای جز گرانی برنج ایرانی و خارجی در بر نداشت.

این مقام صنفی ادامه داد: با توجه به عقب ماندگی برنامه تا پایان سال باید ۱۵۰ هزار تن و در فروردین سال آینده ۲۵۰ هزار تن برنج وارد شود تا نیاز شب عید و ماه رمضان تامین شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج قیمت فعلی هر کیلو برنج هندی و پاکستانی در بنادر ۲۵ تا ۲۷.۵ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان، برنج پاکستانی ۳۲ تا ۳۶ هزار ، طارم ۶۳ تا ۹۲ هزار تومان ، شیرودی ۴۵ تا ۵۰ هزار و ندا ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است که نسبت به ماه های اخیر ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان افزایش داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام

نظر شما