شناسهٔ خبر: 68719960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساعتی پیش؛

نخستین پرواز عمره‌گذاران به مقصد مدینه منوره انجام شد

تهران- ایرنا- نخستین گروه از زائران عمره‌گذار در دومین دور اعزام این دسته از زائران بیت‌الله الحرام در سال جاری، صبح امروز (چهارشنبه) فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد مدینه منوره ترک کردند.

صاحب‌خبر -

«حسام قربانعلی» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اعلام این خبر افزود: این پرواز  با شماره ۱۶۳۰ از ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه) از ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد مدینه منوره انجام شد.

وی بیان‌داشت: بازگشت این پرواز به مقصد اصفهان انجام می‌شود تا دومین گروه از زائران خانه خدا را از ساعت ۱۸ امروز از این شهر راهی مدینه کند.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: مطابق برنامه روزانه در مجموع ۵۵۰ نفر زائر عمره‌گذار راهی مدینه منوره یا جده عربستان خواهند شد و از حدود ۲۰ روز آینده، با اختصاص چهار فروند هواپیما اعزام زائران بیت‌الله الحرام به روزانه بیش از یک‌هزار نفر خواهد رسید.

وی گفت: ایرباس‌های پهن‌پیکر سری ۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به این منظور در نظر گرفته شده‌اند که علاوه بر فرودگاه امام خمینی(ره) تهران، از ۱۵ فرودگاه دیگر کشور به جابه‌جایی عمره‌گذاران اقدام خواهند کرد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه‌داد: به این منظور فرودگاه‌های یزد، اصفهان، مشهد، ارومیه، تبریز، شیراز، بندرعباس، کرمان، اردبیل، گرگان، بیرجند، ساری، زاهدان، بوشهر و اهواز به ارائه خدمات به زائران و انجام پروازها خواهند پرداخت.

لزوم رعایت دستورالعمل‌های فرودگاهی و قوانین عربستان از سوی زوار

وی با اشاره به ممنوعیت حمل بار بیش از ۴۰ کیلوگرم توسط زوار، خواستار رعایت اصول و قوانین و دستورالعمل‌های فرودگاهی و احترام به قوانین دولت عربستان از سوی زائران شد.

قربانعلی تاکید کرد: زوار از آوردن باتری و پاوربانک، میوه‌جات، مواد فاسد شدنی، آب میوه، نوشابه‌های گازدار و همچنین آب زمزم به شکل نامتعارف خودداری کنند و آب زمزم را فقط در بسته بندی‌های استاندارد عربستان تهیه کنند.

وی اضافه‌کرد: همچنین زوار از آوردن بارهای حجیم و غیرمتعارف به داخل کابین هواپیما به دلیل مسائل ایمنی خودداری کنند، زیرا در صورت مشاهده شدن این بارها توقیف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مطابق برنامه ریزی انجام شده، در دور دوم اعزام زواره به حج عمره در سال جاری نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر زائر طی مدت هفت ماه (تا اوایل فروردین‌ماه ۱۴۰۴) اعزام خواهند شد.

در دور نخست عملیات اعزام به حج عمره امسال تعداد پنج هزار و ۶۱۰ نفر زائر با ۴۴ پرواز رفت و برگشت در مدت ۲۱ روز اعزام شده بودند. این اعزام‌ها از ۱۱ فرودگاه تهران، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان و شیراز انجام شد.

نظر شما