شناسهٔ خبر: 52339219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پس از حملات سایبری به وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی، خانه بنی گانتس و... صورت گرفت

خیابان‌های فلسطین اشغالی در کنترل «عصای موسی»

صاحب‌خبر -
گروه جهان/ «ما با چشمان شما می‌بینیم» این جمله پیامی بود که گروه هکری «عصای موسی» پس از هک دوربین‌های مداربسته خیابان‌های فلسطین اشغالی و به دست آوردن بیش از 22 ترابایت اطلاعات از مراکز حساس رژیم صهیونیستی، برای سران این رژیم به زبان عبری و انگلیسی فرستاد و آنها را به هراس انداخت.
به گزارش شبکه خبری «العالم»، این گروه هکری که از سپتامبر سال گذشته مطابق با پیام‌های مخابره شده‌اش به مقامات اسرائیل به اهدافی در فلسطین اشغالی دسترسی پیدا کرده که حتی سیستم‌های فوق امنیتی رژیم صهیونیستی نیز پیش‌بینی آنها را نداشتند، در آخرین اقدام ضد‌اسرائیلی‌شان بامداد دیروز تصاویری در کانال تلگرامی خود منتشر کردند که نشان می‌داد موفق به کنترل دوربین‌های مداربسته خیابان‌های فلسطین اشغالی شده‌اند و پیام هراس‌انگیزشان را برای رژیم صهیونیستی فرستادند: «ما سال‌ها در هر لحظه و در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت‌های شما از طریق دسترسی به دوربین‌های مداربسته داخلی است. پیش‌تر نیز گفته بودیم در حالی که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد.» سران رژیم صهیونیستی که در طول چند ماه گذشته با افشای اطلاعات بسیار محرمانه از صدها نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس و حتی تصاویر شخصی از «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم در محیط «دارک نت» و تلگرام از «عصای موسی» ضربات هولناکی را خورده بودند به‌خوبی معنای پیام جدید هکرها را درک می‌کنند. آنها به‌خوبی می‌دانند که مغز متفکر این گروه هکری به دنبال اهداف اقتصادی یا سودجویی مالی از اطلاعات تل‌آویو نیستند بلکه آنها طوری عمل می‌کنند که عوامل این رژیم لحظه‌ای از محرمانه ماندن جزئی‌ترین اطلاعاتشان آرامش نداشته باشند. در همین حال به باور ناظران هدف و انگیزه این گروه، حمله به شرکت‌ها و سازمان‌های اسرائیلی برای درز اطلاعات حساس و رمزگشایی شبکه‌های مهم آنها است و مهمتر اینکه سیستم‌های هک شده قابل بازیابی نیز نخواهند بود.
به نوشته «فارس»، سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پس از اقدامات «عصای موسی» علیه «بنی گانتس» اعلام کرده بود که نفوذ عامل انسانی این گروه در خانه وزیر جنگ اسرائیل اهداف عصای موسی را فراهم کرد. این فرد حتی با نصب بدافزاری اجازه دسترسی این گروه به رایانه «گانتس» را نیز مهیا کرده بود. گروه سایبری «عصای موسی» چند ماه پیش نیز محرمانه‌ترین اسناد رژیم صهیونیستی را فاش کرد و با هک بیش از 165 سرور و 254 وب سایت، حدود از 11 ترابایت داده مرتبط با پست اسرائیل، وزارت جنگ و شخص بنی گانتس را جمع‌آوری کرد و حتی با نفوذ به مهمترین شرکت‌های تولید و تأمین صنایع نظامی رژیم صهیونیستی و شرکت‌های نظامی بین‌المللی، حجم بالایی از اطلاعات این شرکت‌ها از جمله اسناد، قراردادها، نتایج آزمایشات، نقشه‌های ساخت و ایمیل‌های آنها را به دست آورد و با افشای اطلاعات زیادی درباره سابقه روانی نظامیان ارتش صهیونیستی و دانشجویان مراکز نظامی آن، جنجال بسیاری به پا کرد.
هراس خارجی، تهدید داخلی
گرچه سران رژیم صهیونیستی سعی در کم‌اهمیت شمردن حملات سایبری دارند اما کارشناسان اسرائیلی عمق فاجعه پیش آمده را برای اسرائیل بسیار بزرگ می‌دانند و مقامات این رژیم نیز به آن باور دارند. در این میان علاوه بر حملات سایبری، با افزایش حملات ارتش یمن به شرکای عربستان و هم پیمانانشان، خطر حملات موشکی ارتش صنعا نیز تهدیدی جدی را پیش روی سران رژیم صهیونیستی قرار داده است.
اما در میان همه این شرایط و تهدیدها، شکاف داخلی و اختلاف‌های سران سابق و فعلی این رژیم نیز افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که به نوشته «فرانس پرس»، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین مصاحبه خود از تهدید آشکار سلفش «بنیامین نتانیاهو» پرده برداشته است. وی در این باره به «هاآرتض» گفت: «تشکیل دولت برای من کار بسیار دشواری بود چراکه می‌دانستم این آغاز جنگ داخلی است. پیش از اینکه مسئولیت را قبول کنم با «نتانیاهو» مذاکراتی داشتم. وقتی او فهمید که قصد ندارم اجازه دهم اسرائیل برای پنجمین بار به دست او بیفتد، آشکارا مرا تهدید کرد و گفت؛ «خوب گوش کن اگر درست فهمیده باشم تو به خوبی می‌دانی با این کاری که می‌کنی حتی ارتش من نیز به سمت تو نشانه خواهد رفت.» و بعد دستانش را شبیه به هواپیما کرد و آن را به سمت من گرفت. اما من نمی‌توانم نتانیاهو را در زندان و با لباس زندان ببینم.»


نظر شما