شناسهٔ خبر: 52338045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

پیام تسلیت جامعةالمصطفی‌العالمیه در پی درگذشت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی

جامعةالمصطفی‌العالمیه در پی درگذشت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام جامعةالمصطفی‌العالمیه در پی درگذشت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی بدین شرح است:

بسمه تعالی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَایَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ‌الْقِیَامَةِ.

روح بلند و ملکوتی مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، پاسدار غیور حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، فقیه متأله و عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله‌العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، به ملکوت اعلی پیوست.

این عالم ربانی، از مراجع معظم تقلید و از برجسته‌ترین اساتید حوزه علمیه قم بودند که در طی دهه‌های متمادی از عمر پربرکت خویش، جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی، از افادات و تحقیقات علمی و آثار فقهی، کلامی، تاریخی، حدیثی و شعر و ادبیات معظم‌له بهره‌مند گشتند.

تقوا و پارسایی این عالم مجاهد در کنار روحیه مردمی و متواضع، ایشان را در میان طلاب، جوانان و اقشار مختلف مردم، شخصیتی محبوب ساخته بود.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (قدس سره)، از جمله خدمات سیاسی حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و حضور معظم‌له در عرصه‌های گوناگون حماسه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

جامعةالمصطفی‌العالمیه این مصیبت عظمی و ضایعه اسف‌بار را به پیشگاه امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، علما و طلاب حوزه‌های علمیه، بیت مکرم و عموم مسلمین و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) تسلیت عرض می‌نماید.

جامعة‌المصطفی‌العالمیه

نظر شما