شناسهٔ خبر: 52318394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دومین تجربه کارگردان شیرازی؛

فیلم «بالاتر از سیاهی» در شیراز جلوی دوربین رفت

فیلم کوتاه «بالاتر از سیاهی» به نویسندگی و کارگردانی حدیث سالاروند با عوامل بومی شیراز و در این شهر مقابل دوربین رفت و روی میز تدوین قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حدیث سالاروند که دومین فیلم خود را در مقامِ کارگردان ساخته درباره چگونگی  شکل گیری ایده  اثر جدیدش گفت: اساسا از دوران کودکی تا به امروز برایم کودکان و  بالاَخص دختربچه ها اهمیت ویژه ای داشته اند، شاید بتوان گفت که ایده  این فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه ای از همین حساسیت من نسبت به این موضوع شکل گرفت و مدت ها قبل جرقه ای در ذهن من زده و خط قصه ای پدیدار شد.

وی بیان کرد: مدت ها با این قصه و چند و چون روایتش زندگی کردم تا اینکه با گذر زمان فیلمنامه ای روی کاغذ پیاده شد و حس کردم دیگر زمان آن است که این فیلمنامه را با موضوعی درباره دختری به نام سیما که حادثه ای در بیست سال قبل کماکان گریبان گیر اوست بسازم.

سالاروند که مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه فرهنگ و هنر شیراز را دارد و در طول این سال ها مطالعاتی در زمینه ی روانشناسی داشته است در ادامه افزود:باید اشاره کنم که نادیده گرفتن نیازهای کودکان، قرار دادن آنها در موقعیت هایی خطرناک بدون مراقبت از آنها، قرار گرفتن در معرضِ موقعیت های تعرضِ جنسی، نوعی کودک آزاری و بی توجهی محسوب می‌شود. این امر نیز می تواند آسیب های عمیق و ماندگاری بر روی بچه ها ایجاد کند. صرف نظر از نوع سوء استفاده، نتیجه آن یک آسیب عاطفی جدی بر جای می‌گذارد.

این کارگردان  ادامه داد: میت وانم بگویم علت اصلی ساخت این ایده و آن محرکی که مرا برای ساخت این فیلمنامه مصمم کرد، این بود که تلنگری به خانواده ها زده باشم تا کمی بیشتر نسبت به تربیت فرزندانشان دقت کنندو بیشتر مراقب آن ها باشند.

این فیلمساز گفت:از تمام دوستان و همکارانی که در ساخت این فیلم کوتاه به من یاری رساندند تشکر ویژه ای دارم  امیدوارم با خروجی خوب فیلم و درخشش آن در فستیوال های داخلی و خارجی، خستگی از تنِ تک تکِ عوامل زحمت کش این فیلم، بدر شود.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارت اند از: تهیه کننده: حامد جهان خواه، مشاور کارگردان: ایمان ویسی،دستیار کارگردان: محمد پوریا باقری،تصویربردار: مسعود احمدی،دستیاران تصویر: احسان پارسا/امین دولت خواه،صدابردار: حمید حامی،دستیار صدا: حمید رضا نیکخواه، تدوین و صداگذاری: شیما پورسهم الدین، طراح گریم: فرناز فتحی زاده،مجری گریم: هدیه زارع،طراح صحنه و لباس: نادر کتاب فروش،دستیار صحنه: سعید ایوبی/حسن رحمانی،دستیار لباس: نازیلا رشیدی،روابط عمومی: محمد ناصریراد،مجری طرح: صادق رضایی،منشی صحنه: احمد رضا رحیمی، مدیر تولید: رضا عبداللهی،تدارکات: محمد صفایی حقیقت/مهدی هنرمند، حمل و نقل: میثم کاویانی/رضا جعفری/حسن رحمانی. عکاس:متین زارع.

بازیگران: ناهید استواری/محمد جواد بهادری/شیرین جبرئیلی/امین دولت خواه/رضا جعفری/حامد جهان خواه/محمد مهری/سعید خادم/زینت غزال/نازیلا رشیدی/زهرابهزادی/شهربانو غلام برگانی/مرتضی قاهری/نیما شریعتی، بازیگران خردسال: ایناز نوروزی/شادی دهقانیان/امیرعباس/اسماعیلی فارسی

با همکاری معاونت اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز،ساکنان محله دروازه سعدی، محمد فریدونی.

 

نظر شما