شناسهٔ خبر: 52309825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

حواشی روز اول چهلمین جشنواره فلیم فجر؛

صدای سالن مناسب نبود/ درخواست اهالی رسانه برای برگزاری نشست‌ها در سالن اصلی

روز اول چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روز دوشنبه 10 بهمن ماه با حواشی زیادی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، چهلمین جشنواره فیلم فجر در اولین روز خود با اکران دو فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی و فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره کار خود را آغاز کرد.

فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی در ساعت های ۱۳ و ۱۹:۱۵ دقیقه در سالن اصلی خانه جشنواره اکران شد و نشست خبری این فیلم پس از اکران سانس اول ساعت ۱۵ در سالن سعدی برگزار شد.

فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سانس های ۱۵:۴۵ دقیقه و ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن اصلی خانه جشنواره اکران شد و نشست خبری این فیلم پس از اکران اول ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سعدی برگزار شد.

پس از خروج از سالن‌های سینما بسیاری از مخاطبان هر دو فیلم سینمایی از کیفیت صدای سالن اصلی که مختص اکران آثار جشنواره است، انتقاد کردند.

در نشست خبری این فیلم های سینمایی، ظرفیت سالن نشست بسیار کم بود و با توجه به تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبرنگاران ملزم  به نشستن با فاصله بودند که متاسفانه ظرفیت سالن چنین اجازه ای به آنها نمی‌داد.

محل استقرار عوامل فیلم در سالن سعدی که سالن منتخب نشست های خبری فیلم های سینمایی است، بسیار کوچک است و حتی امکان رعایت فاصله گذاری روی آن وجود ندارد تا جایی که در نشست فیلم «مرد بازنده» بسیاری از عوامل و بازیگران فیلم ناگزیر در کنار اصحاب رسانه نشستند.

از دیگر مواردی که درباره برگزاری نشست خبری روز اول اکران های چهلمین جشنواره فیلم فجر قابل ذکر است، اعتراض عکاسان به دلیل نداشتن زاویه مناسب برای عکاسی بود از آنجایی که بسیاری از خبرنگاران در ردیف های اول نشسته بودند، عکاسان برای گرفتن عکس دچار مشکل بودند و علاوه بر این موضوع مناسب نبودن صحنه باعث می شد تا عکاسانی که نزدیک صحنه قرار داشتند جلوی دید خبرنگاران و مخاطبان را بگیرند.

پس از نشست خبری فیلم سینمایی «بیرو» کمبود جای مناسب برای عکاسی باعث درگیری لفظی دو تن از عکاسان حاضر در جلسه شد که با دخالت ستاد برگزاری جشنواره به آرامش دعوت شدند.

نوبت اول اکران آثار که در دو سانس ساعت‌های ۱۳ و ۱۶ به اصحاب رسانه، خبرنگاران و منتقدان اختصاص دارد از دیگر موارد انتقاد به روند اکران نخستین روز اکران ها بود که بسیاری از اصحاب رسانه پشت در سالن اکران ماندند و امکان حضور در سالن برایشان فراهم نشد.

نگار امیری

انتهای پیام/

نظر شما