شناسهٔ خبر: 52297161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش دانا از متن و حاشیه جشنواره چهلم فجر؛

شروع فوتبالی جشنواره با «بیرو»/ «مرد بازنده» مهدویان ما را شگفت زده می‌کند؟

چهلمین جشنواره فیلم فجر امروز 11 بهمن ماه به دبیری مسعود نقاش زاده به صورت رسمی برای اهالی رسانه آغاز خواهد شد تا تنور ویترین یک سال سینمای ایران را گرم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهلمین جشنواره فیلم فجر امروز 11 بهمن ماه به دبیری مسعود نقاش زاده به صورت رسمی آغاز خواهد شد تا تنور ویترین یک سال سینمای ایران را گرم کند. قرار است در این ماراتن 22 فیلم برای به دست آوردن سیمرغ جشنواره به نمایش درآیند و رسانه ها با دقت و وسواس، متن و حاشیه این جشنواره را زیر ذره بین و دوربین های خود دارند.

پوستری که دیر رونمایی شد/ خبری از افتتاحیه نیست!

امروز 11 بهمن ماه و همزمان با شروع رسمی چهلمین جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه ، سایت رسمی این فستیوال از پوستر این جشنواره رونمایی کرد. امسال محمد اسحاقیان این پوستر را طراحی کرده است. معمولا در دوره های گذشته حداقل چند روز قبل از شروع رسمی جشنواره و در مراسمی با حضور اهالی رسانه و سینما از پوستر این جشنواره رونمایی می شد، اما بنا به دلایلی نامشخص، امسال و در چهلمین سال برگزاری جشنواره که انتظار می رفت، لااقل در شیوه برگزاری به یک بلوغ و پختگی رسیده باشیم، در آخرین ساعات مانده به شروع جشنواره از این پوستر رونمایی شد که نوع طراحی آن نیز حاشیه هایی در فضای مجازی به همراه داشت.

باز هم یکی از سنت های هر ساله برگزاری جشنواره فیلم فجر این بوده که دبیر جشنواره، یکی دو روز قبل از شروع جشنواره، در نشستی رسانه ای با حضور اصحاب رسانه، روند کلی برگزاری جشنواره را توضیح داده و در ادامه پاسخگوی سوالات رسانه ها می شود تا به حواشی بوجود آمده پاسخ دهد؛ اما امسال به دلیل اینکه مسعود نقاش زاده، دبیر جشنواره به کرونا مبتلا شده است، عملا برگزارکنندگان جشنواره چهلم نه نشست رسانه ای برگزار کردند و در اتفاقی بدتر، گویا برای این جشنواره حتی مراسمی به عنوان افتتاحیه درنظر نگرفته اند. نکاتی که مدیریت جشنواره را به راحتی زیر سوال می برد.

«بیرو» شروع فوتبالی جشنواره

فیلم های خانه جشنواره در برج میلاد برای اهالی رسانه در دو سانس 13 و16 پخش می شوند و امروز در سانس نخست، فیلم سینمایی «بیرو» یه کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، آغازگر چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

عباس میرزایی در سومین ساخته خود به مقطعی از زندگی علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخته و مشکلات بیرانوند را از روزهای نخستی که فوتبالش را آغاز کرده تا درنهایت به تیم ملی می رسد، روایت گری می کند.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسن بیرانوند، رضا داوود نژاد، سعید داخ، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، سیاوش چراغی پور، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی زاده، وحید نفر، حامد نساج و علیرضا جلیلی حضور دارند.

حضور جنایی مهدویان با «مرد بازنده»

محمد حسین مهدویان که امسال هفتمین حضور مستمر خود را در این فستیوال تجربه می کند، «مرد بازنده» را با موضوعی معمایی پلیسی روانه جشنواره چهلم کرده است تا اهالی رسانه در سانس دوم و ساعت 16 به تماشای این اثر بنشینند.

ترکیب موفق جواد عزتی و رعنا آزادی ور در «زخم کاری» باعث شده تا مهدویان دوباره به این دو بازیگر اعتماد کرده و نقش های اصلی «مرد بازنده» را به آنها بسپارد. بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی از دیگر بازیگران لین فیلم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما