شناسهٔ خبر: 52306071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز انجام شد؛

رایزنی وزیر خارجه عمان با بشار اسد

رئیس جمهوری سوریه، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان و هیئت همراهش را به حضور پذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان و هیئت همراهش را به حضور پذیرفت.

در این دیدار درباره روابط متمایز و شاخص عمان و سوریه و زمینه های همکاری دوجانبه میان دو کشور برادر، بحث و گفتگو شد.

همچنین در این دیدار بر اهمیت تداوم توسعه و تقویت این روابط تاکید شد. رخدادهای منطقه ای و عربی و موضوعات مورد اهتمام مشترک از دیگر محورهای مشترک دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عمان بود.

در این دیدار همچنین تحولات جهان عرب و منطقه و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد و اسد به درک و دیدگاه متقابل دو کشور از مسائل و نیز نقش متوازن عمان و سیاست‌ها و اصول آن در قبال سوریه و حمایت از ملت این کشور در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: چیزی که ما اعراب با کمبود آن مواجه هستیم، وضع اساس و اصولی برای روابط سیاسی و اجرای گفت‌وگوهای عقلانی مبتنی بر منافع ملت‌هاست همچنانکه تعامل با تغییر و تحولات در واقعیت و جوامع عربی نیازمند تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و موقعیت ما در صحنه بین‌المللی است.

بشار اسد گفت: تعامل با تغییر و تحولات در واقعیت و جوامع عربی مستلزم تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و جایگاه ما در عرصه بین المللی است.

از سوی دیگر وزیر خارجه عمان هم ضمن ابلاغ مراتب درود هیثم بن طارق سلطان عمان و تاکید سلطان عمان بر مواضع ثابت عمان در قبال سوریه تاکید کرد: سوریه رکن اساسی در جهان عرب است. سیاست های و مواضع قوی و شجاعانه آن سبب می شود که تا حد زیادی در مقابله با چالشهایی که ما را احاطه کرده است، بتوان به آن تکیه کرد.

نظر شما