شناسهٔ خبر: 52303334 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۱ بهمن

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در دوشنبه(۱۱بهمن)   را در ادامه می‌خوانید:

اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

برنامه های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اعلام شد. دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه فجر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص افتتاحیه فعالیت های دانشگاه در ایام مبارک دهه فجر عنوان کرد: دبیرخانه ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه تشکیل و برنامه های دانشگاه برای دهه فجر مصوب شد.

حجت الاسلام مصیب بابازاده افزود: سخنرانی و گل افشانی شهدای گمنام دانشگاه، تجدید بیعت با آرمان های امامین انقلاب و اجرای گروه سرود از برنامه هایی است که از سوی حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه در ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی با موضوع انقلاب اسلامی از دیدگاه مطبوعات و دستاورد های ۴۳ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد و افزود: برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، نشست های تخصصی پرسش و پاسخ با حضور اندیشمندان سیاسی در مورد انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات کتابخوانی در سه بخش اساتید، کارکنان، خانواده آنان، اردوی زیارتی و فرهنگی به مقصد قم و تهران ویژه کارکنان خواهر، مسابقات نقاشی، عکس، کلیپ و دلنوشته ترجیحا با موضوع انقلاب اسلامی ویژه فرزندان همکاران در مقطع ابتدایی و دوره  متوسطه اول، کارگاه های یک روزه بصیرتی، مسابقات فرهنگی ورزشی، بازدید از آسایشگاه جانبازان و دیدار با خانواده شهدا، پخش فیلم منصور در دانشگاه، فضاسازی محیط دانشگاه، برگزاری وبینار با موضوع انقلاب اسلامی و زیارت حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه هایی است که در ایام دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.
این برنامه ها با مشارکت حوزه معاونت فرهنگی، دفتر نهاد نمایندگی رهبری، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، کانون قرآن و عترت، تشکل جامعه اسلامی  دانشجویان، ستاد شاهد دانشگاه و امور ایثارگران، روابط عمومی، اداره تربیت بدنی و سایر بخش های دانشگاه برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام چهارمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در واحد علوم و تحقیقات

فرشاد پازوکی،  رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دبیر علمی جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان، گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرهیختگان جوان گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و افزایش مهارت‌های علمی و عملی دانش‌آموزان کل کشور و آشنایی آنان با رشته‌های مختلف دانشگاهی و محیط دانشگاه است.

 پازوکی اظهار کرد: ثبت‌نام چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف علمی در پنج محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش‌آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت https://javanproject.com آغاز شده و تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افزود: در بخش سمینارها و غرفه‌های نمایشگاهی، دانش‌آموزان می‌توانند در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، زیست فناوری، علوم کامپیوتر و نانو و … شرکت کنند. همچنین در بخش مسابقات گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی، زیست فناوری، ماشین‌های کمیکار، بازی‌سازی، کامپیوتر و برنامه‌نویسی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مسابقات آزمایشگاهی، مکاسیستم و کاپ فیزیک ایران، ایده شو دیده شو و… برگزار خواهد شد.  

الناز فطیرخورانی، دبیر اجرایی جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان نیز در این خصوص گفت: دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی می‌توانند دراین رویداد ثبت‌نام کنند. دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه ‌بر جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات و لوح تقدیر نیز دریافت می‌کنند.

وی افزود: چنانچه شرایط برگزاری جشنواره به‌صورت حضوری امکان‌پذیر نباشد جشنواره به‌صورت مجازی در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.

فطیر خورانی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش‌آموزان، ایجاد زمینه‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با محیط دانشگاهی و شناسایی استعدادهای نوجوانان، ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده‌سازان ایران اسلامی، توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد ‌انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی کردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش از اهداف برگزاری جشنواره فرهیختگان جوان است.

وی تصریح کرد: تمام دانش‌آموزان منتخب در جشنواره، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد و از مزایا و تسهیلات باشگاه نیز بهره‌مند می‌شوند.

لازم به ذکر است چهارمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان، روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://javanproject.com مراجعه کنند.

ارزیابی عملکرد باعث تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود

در راستای ارزیابی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم‌نامه عملکردی سال ۱۴۰۰ مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با استان های همدان، مرکزی، لرستان، کردستان و کرمانشاه با حضور دکتر عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد همدان به امضاء رسید.  

ملکی تبار در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: با توجه به شرایط جدید کرونایی در کشور امضاء تفاهم نامه سال ۱۴۰۰ را به صورت تجمیعی در استان همدان برگزار کردیم.  

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تدوین و تنظیم برنامه بلندمدت دانشگاه، خاطرنشان کرد: سال گذشته با برگزاری جلسات نخبگی متعدد و بهره گیری از ظرفیت خبرگان امور در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی علمی بلندمدت تنظیم و تدوین شد. روند پیشرفت و توسعه دانشگاه در ۸ محور اصلی خروجی جلسات مذکور بود و مقرر شد عملکرد دانشگاه در این محورها مورد بررسی و ارزیابی لازم قرار گیرد تا پیشرفت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه تسریع و تضمین شود.  

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، ارزیابی عملکرد واحدها و مراکز دانشگاهی را امری لازم دانست و افزود: ارزیابی عملکرد موجب تبیین شرایط موجود و برنامه ریزی مناسب و متناسب برای آینده می شود که در همین راستا و در ذیل محورهای ۸گانه ۹۶ شاخص احصاء شد و عملکرد واحدها در ذیل این شاخص ها مورد سنجش قرار گرفت.  

 ملکی تبار مسأله پراکندگی اقلیم و شرایط متنوع و متفاوت استان ها در سطح کشور را یادآور شد و افزود: با توجه به شاخصه های بوم ساخت مرتبط، عملکرد هر استان با توجه به وضعیت و شرایط محیطی خود شاخص گذاری، رتبه بندی و مقایسه شد و در هر یک از این ۸ محور و ۹۶ شاخص، استانها به تناسب تعهدی که ارائه دادند، مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت، لذا از قیاس استانها با یکدیگر اجتناب شد.  

وی به نتایج ارزیابی استان های منطقه ۵ مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در جمع بندی نهایی استان لرستان رتبه هفتم، همدان پانزدهم، مرکزی شانزدهم، کرمانشاه بیست و چهارم و کردستان رتبه ی سی و یکم را کسب کردند.  

 ملکی تبار تأکید کرد: ارزیابی عملکرد استانها در سال گذشته یک ارزیابی پیش دستانه بود که منجر به تدوین و ابلاغ برنامه ۵ ساله دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً دانشگاه در مسیر آینده نیاز به تلاش دارد تا از پوسته و نسل قبلی آموزش حرکت کرده و به دانشگاه نسل جدید تبدیل شود. در این راستا مسیر هدفمند با راهبردهای معینی در راه تحقق اهداف تعالی و گسترش دانشگاه مشخص شده که با بهره گیری از آن و ارزیابی های مناسب می توان مسائل را مرتفع و وضعیت را ارتقاء داد.  

ملکی تبار تأکید کرد: نسل جدید تحصیلات دانشگاهی را به صرف اخذ مدرک و کسب عناوین علمی پیگیری نمی کند، بلکه کسب مهارت و کاربست علم در عرصه کار و زندگی واقعی مدنظر اوست؛ در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی با بسط و توجه کافی به رشته های مهارتی خود را ملتزم به پاسخگویی به نیازهای جامعه می داند.

انتهای پیام/

نظر شما