شناسهٔ خبر: 52288062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار شهرستان

صاحب‌خبر -

مهندس ایرج رخصتی، سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان شد
اصفهان- هژبری (shah.amir[email protected]): در پی استعفای مهندس منصور یزدی زاده و طی حکمی از سوی غلام‌رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین (تاصیکو) و بر اساس مصوبات جلسه هیئت‌مدیره ذوب‌آهن اصفهان در روز شنبه ۹ بهمن‌ماه با حضور حمزه وکیلی عضو هیئت‌مدیره تاصیکو، مهندس ایرج رخصتی به عنوان سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، مهندس منصور یزدی زاده به عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مهندس مرتضی یزد خواستی به عنوان نائب رئیس هیئت‌مدیره این مجتمع عظیم صنعتی منصوب شدند. مهندس رخصتی عضو و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نسوز ایران از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ شستا از سال ۹۶ تاکنون و مشاور عالی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در امور اجرایی از سال ۹۷ تاکنون هست. وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت برنامه‌ریزی و کارشناسی مهندسی برق است از سال ۷۳ در ذوب‌آهن اصفهان در سمت‌های مختلف فعالیت کرده است. مهندس رخصتی در سوابق کاری خود، سمت‌هایی همچون معاون خرید (۹۶ – ۹۷)، مدیرعامل شرکت تارابگین (۹۴ - ۹۶)، مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (۹۲ - ۹۴)، مدیر ارشد اجرایی (۸۹ - ۹۲)، مدیر پروژه کک سازی (۸۵ - ۸۹)، مدیر پروژه نیروگاه‌های توازن ذوب‌آهن اصفهان (۸۴ - ۸۵) و... را تجربه نموده است.

در اجلاس مسئولیت اجتماعی با حضور وزیر نیرو عنوان شد:
اقدامات زیست‌محیطی ذوب‌آهن اصفهان قابل‌توجه است
اصفهان- محبوبه عزیز ([email protected]): ششمین اجلاس ملی فرهنگ‌سازمانی با رویکرد فرهنگ در عصر فن‌آوری‌های نوین همراه با ششمین جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت ۵ و ۶ بهمن‌ماه در محل دانشگاه خاتم تهران در حال برگزاری است. در این برنامه علمی، آموزشی که توسط انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم و با حمایت ذوب‌آهن اصفهان و بیش از سی سازمان و دانشگاه کشور در حال برگزاری است، اساتید و صاحبنطران دانشگاهی و مدیران صنایع مختلف به تشریح نظرات، تجربیات و پیشنهاد‌ها خود در موضوع جنبه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌پردازند. علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در سخنانی به تشریح فرهنگ‌سازمانی و چگونگی اجرای موفقیت‌آمیز مسئولیت اجتماعی مدیریت پرداخت و گفت: برای تحول سازمان‌ها در ابتدا باید فرهنگ حاکم بر آن‌ها متحول شود. وی از نمونه‌هایی مانند فرهنگ صرفه‌جویی، فرهنگ خودکفایی و سازندگی در دوران دفاع مقدس و غیره نام برد که همچنان باید در نهادها و سازمان‌های خود از آن‌ها بهره ببریم. مجید قاسمی رئیس انجمن مدیریت ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری اجلاس تحت عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد دیجیتالی، لازمه توسعه اقتصادی به سخن پرداخت و گفت: اقتصاد سبز موجب برابری و بهبود رفاه انسانی و کاهش خطرات و کمبودهای زیست‌محیطی می‌شود. رئیس اسبق هیئت‌مدیره ذوب‌آهن اصفهان به تجربیات خود در این شرکت و طرح‌های توسعه آن ازجمله توازن و کک سازی پرداخت و افزود: ذوب‌آهن اصفهان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های زیست‌محیطی، اقدامات مؤثر و قابل‌توجه داشته است.قاسمی گفت: تعهد به مسئولیت اجتماعی از دیرباز و بدو تأسیس ذوب‌آهن اصفهان در این شرکت مطرح بوده و درواقع ذوب‌آهن از سرآمدان تعهد به مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود.

آماده‌سازی شبکه برق ناحیه شمال شرق خوزستان برای تابستان 1401
اهواز- شبنم قجاوند ([email protected]): مدیر امور بهره‌برداری برق ناحیه شمال شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام‌شده در پست‌ها و خطوط، این ناحیه آماده شرایط فصل پرباری و تابستان 1401 می‌شود. به محسن علی پناهی بیان کرد: با توجه به لزوم آمادگی شبکه در فصل پرباری پیش رو در سال 1401 امور بهره‌برداری ناحیه شمال‌ شرق با برنامه‌ریزی و هماهنگی سایر واحد‌های معاونت بهره‌برداری اقدامات لازم را در شبکه پست‌ها و خطوط این ناحیه به انجام رسانده است. وی افزود: در این راستا اقداماتی نظیر تعویض روغن تپ چنجر های ترانس‌های انتقال، تعمیر اساسی (اورهال) کلیدهای قدرت با سطح ولتاژ 132 کیلوولت در پست اصلی شوشتر، رفع نشت اساسی از برخی ترانس‌های ناحیه در پست هوانیروز و تعویض قطعات معیوب این ترانس‌ها، رفع اشکالات و گداختگی‌ها روی تجهیزات پست‌های ناحیه و خطوط، کسری بندی دکل‌ها و ... با موفقیت به انجام رسیده و این اقدامات در حال انجام است. مدیر امور بهره‌برداری ناحیه شمال شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به گرمای طولانی و طاقت‌فرسای تابستان در استان خوزستان و فرصت کم انجام اقدامات تعمیراتی موردنیاز شبکه در این ناحیه، کلیه کارکنان در بخش‌های مختلف تمام تلاش خود را جهت پایداری شبکه در فصل گرمابه کار گرفته‌اند تا همچون سال‌های گذشته از تابستان 1401 عبور موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. بر اساس این گزارش، امور بهره‌برداری ناحیه شمال شرق وظیفه حفظ، نگهداری و بهره‌برداری از پست‌ها و خطوط برق انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان را در شهرستان‌های مسجدسلیمان، شوشتر، لالی، اندیکا و گتوند بر عهده دارد.

نظر شما