شناسهٔ خبر: 52276752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

در دیدار با تولیدکنندگان رخ داد :

مخالفت رهبر انقلاب با دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی / دو کار اصلی مسئولان

رهبر انقلاب با اعلام دو کار اصلی مسئولان و اشاره به لزوم هدایت، نظارت و حمایت دولت از فعالیت های اقتصادی با مداخله مستقیم دولت مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار و گفتگو با جمعی از تولیدکنندگان و مسئولان اقتصادی و صنعتی اعلام کردند: یکی از مهمترین فوائد این جلسه این است که مسئولین از زبان فعالان اقتصادی، مشکلات و موانع راه را بدون واسطه بشنوند‌.

دو کار اصلی بر عهده‌ مسئولان است. اول مسئله‌ ایجاد نقشه‌ راهبردی برای مجموع صنعت به خصوص برخی صنایع و دوم ، مدیریت متمرکز، مدیریت و هدایت.

دخالت مسئولین و دستگاه های دولتی در فعالیت های اقتصادی پسندیده نیست اما هدایت، نظارت و کمک آنها ضرورت دارد.

سنگر تولید و اقتصاد بحمدالله زنده و پابرجا است. آن لشکری که در مقابل دشمن ایستاد شماها بودید. افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ی اقتصادی بودند. رزمندگان هم کارگران بودند. کارگران، رزمندگان با اخلاص و با صفای این میدان بودند همه‌ شماها و فعالان اقتصادی در این افتخار شریکند. افتخار حفظ اقتصاد کشور .

آمارهای اقتصادی دهه‌ ۹۰  مانند رشد تولید ناخالص داخلی، تشکیل سرمایه ، تورم و رشد نقدینگی، حقاً و انصافاً خرسند کننده نیست. اینها حقایقی است که مسئولین اگر می توانستند وضعیت را در این جهت این آمارها به شکل بهتری هدایت کنند یقیناً وضع اقتصاد امروز خیلی بهتر بود.

اقتصاد و فعالیت های اقتصادی را نباید شرطی و بر فلان قضیه‌ای که در اختیار نیست، کنید. اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی و رعایت بیشتری می کردند افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم. وضع از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.

در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهدیم به کیفیت توجه نمی‌شود که خیلی بد است. این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو شده  اما کیفیت خودرو خوب نیست و مردم ناراضی‌اند . درست هم می گویند و حق با مردم است. یعنی به اعتراض مردم به جا است. این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام

نظر شما