شناسهٔ خبر: 52259965 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی جیونی G13 Pro معرفی شد؛ کپی آیفون 13 با سیستم عامل هارمونی!

GSM Arena

صاحب‌خبر -

گوشی جیونی G13 Pro با ظاهر کپی آیفون ۱۳ اپل رونمایی شد؛ هرچند گوشی Gionee G13 Pro به جای آی او اس، سیستم عامل HarmonyOS هواوی را اجرا می‌کند.

شرکت‌های چینی علاقه زیادی به ساختن کپی‌هایی بی‌کیفیت از محصولات موفق دارند. این مورد محدود به دنیای گوشی‌های هوشمند نمی‌شود و احتمالا از هر محصول موفقی، یک نسخه چینی نیز وجود داشته باشد. بسیاری از شرکت‌هایی کوچک چینی نسخه کپی آیفون های اپل را تولید می‌کنند و این محصولات در برخی از کشورها مشتریان زیادی دارد. اما حالا نوبت به یک شرکت نسبتا بزرگ رسیده تا به صورت رسمی، یک کپی به ظاهر باکیفیت از آیفون 13 را با سیستم عامل هارمونی هواوی معرفی کند.

گوشی جیونی G13 Pro ؛ ترکیبی از اپل و هواوی!

جیونی نامی شناخته شده بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیست اما جیونی G13 پرو، باعث شده نام این شرکت چینی بیش از همیشه شنیده شود. با اولین نگاه، طراحی این گوشی از ناچ گرفته تا فریم تخت و ساختار ماژول دوربین، شما را به یاد آیفون 13 اپل می‌اندازد. این گوشی هوشمند به سیستم عامل هارمونی مجهز است و به صورت کامل، از اکوسیستم HMS هواوی پشتیبانی می‌کند. البته هواوی در تولید این کپی آیفون نقشی نداشته است. در زمان معرفی هارمونی، هواوی اعلام کرده بود این سیستم عامل می‌تواند توسط دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گوشی طرح آیفون 13 گوشی طرح آیفون 13

صفحه نمایش این کپی آیفون 13 اپل 6.26 اینچ اندازه دارد. این نمایشگر دارای نسبت 19 در 9 است و رزولوشن آن، فول اچ‌دی پلاس است. با این که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مدت‌ها است علاقه‌ای به استفاده از ناچ ندارند، جیونی در گوشی Gionee G13 Pro برای بیشتر شدن شباهت به iPhone 13، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را در یک ناچ عجیب در بالای نمایشگر LCD گوشی قرار داده است.

این گوشی طرح آیفون به هیچ وجه در زمینه سخت‌افزاری نمی‌تواند حتی به آیفون‌های قدیمی نیز نزدیک شود. تراشه مورد استفاده قرار گرفته در این مدل یونیساک T310 است. حافظه رم نیز در گوشی طرح آیفون جیونی 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایت است.

اگر از ظاهر کلی این گوشی بگذریم، دوربین آن احتمالا عجیب‌ترین بخش آن باشد. چینش دوربین‌ها کاملا کپی آیفون 13 است. حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی است و در کنار آن، یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی قرار دارد. معمولا گوشی‌های مجهز به دو دوربین اصلی، به جای دوربین ماکرو، سراغ حسگر عمق یا دوربین اولترا واید می‌روند اما تولیدکنندگان این کپی آیفون، استفاده از حسگر ماکرو را ترجیح داده اند.

قیمت و دیگر ویژگی‌های گوشی طرح iPhone 13 جیونی

باتری جیونی G13 پرو 3500 میلی آمپر ساعتی است و با استفاده از پورت USB-C شارژ می‌شود. اطلاعاتی درباره سرعت شارژ منتشر نشده است.

کپی آیفون 13 کپی آیفون 13

گوشی جیونی 13 پرو در چهار رنگ آبی، طلایی، بنفش و مشکی راهی بازار خواهد شد. نسخه پایه این گوشی کپی آیفون 13 که به 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است حدود 83 دلار و دیگر نسخه که به حافظه رم مشابه و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است 110 دلار خواهد بود. فعلا جیونی برنامه‌ای برای عرضه این گوشی خارج از کشور چین ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما