شناسهٔ خبر: 52255742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کردستان در شبانه روز گذشته سردترین نقطه کشور بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی بیجار در استان کردستان با دمای منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه کشور بود.

صاحب‌خبر -

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرهای دهگلان و هزارکانیان با ۱۷-، دیواندره و زرینه ۱۵-، مریوان ۱۲-، بیجار ۱۰-، قروه ۹-، سنندج و قروه ۸-، کامیاران ۷- و بانه و سروآباد نیز با ۶- درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: روستای سلین در شهر سروآباد در شبانه روز گذشته با دمای هشت درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود و دمای شهر سنندج نیز در بیشترین حالت به چهار درجه سانتی گراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه امروز وضعیت هوای استان پایدار است و بجز گرد و غبار رقیق پدید خاصی مشاهده نمی شود، ادامه داد: روز یکشنبه موج بارشی در استان پدیدار می شود که ضعیف بوده و احتمال بارش های پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه هم وضعیت هوای استان پایدار است اما از روز سه شنبه نیز دوباره یک سامانه بارشی به استان ورود می کند که این سامانه هم ضعیف است.

پناهی یادآور شد: صبح روز یکشنبه دمای هوای استان نسبت به امروز یک تا ۲ درجه سردتر می‌شود ولی از روز دوشنبه تا پایان هفته دما تغییرات آنچنانی ندارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما