شناسهٔ خبر: 52254933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرمان پایتخت گردشگری مقاومت شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از معرفی این استان به عنوان پایتخت گردشگری مقاومت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان و شهرداری های سیرجان، بم و رفسنجان در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری دیار کریمان را در نمایشگاه فوق الذکر معرفی می کند.

وی ادامه داد: در غرفه کرمان به جنبه های تخصصی صنعت گردشگری این استان بصورت ویژه پرداخته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تقدیر از حضور شهرداری های سیرجان، بم و رفسنجان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران بیان کرد: در این نمایشگاه تفاهم نامه های همکاری بین شهرداری های استان کرمان و سایر شهرداری ها و صنایع وابسته به صنعت گردشگری سراسر کشور منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا به صنعت گردشگری ضربه وارد کرده است تصریح کرد: امیدواریم در این نمایشگاه زمینه های توسعه و رونق گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود.

فعالی ادامه داد: بسته های سرمایه گذاری صنعت گردشگری کرمان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران ارائه می شود.

وی تاکید کرد: استان کرمان آمادگی ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه های مختلف گردشگری از محل منابع مالی تبصره ۱۸ را دارد.

فعالی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: بدون شک برگزاری نمایشگاه های گردشگری می تواند به پیوند مردم و کسب و کارهای وابسته به این صنعت بیش از پیش کمک کند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

نظر شما