شناسهٔ خبر: 52252471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

امیر عابدزاده با بوسیدن دست پدرش صحنه زیبایی را در آزادی خلق کرد

جشن بچه عقاب مثل عقاب؛ پس از 24 سال

محمد محمدی سدهی

دیدار ایران و عراق و صعود تیم ملی به جام جهانی قطر صحنه‌های جذاب زیادی داشت. یکی از این صحنه‌ها پس از سوت پایان بازی توسط داور استرالیایی شکل گرفت؛ جایی که احمدرضا عابدزاده خود را از جایگاه ویژه به زمین چمن رساند تا دوشادوش پسرش در جشن صعود شرکت کند.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران: دیدار ایران و عراق و صعود تیم ملی به جام جهانی قطر صحنه‌های جذاب زیادی داشت. یکی از این صحنه‌ها پس از سوت پایان بازی توسط داور استرالیایی شکل گرفت؛ جایی که احمدرضا عابدزاده خود را از جایگاه ویژه به زمین چمن رساند تا دوشادوش پسرش در جشن صعود شرکت کند.
رویارویی احمدرضا و امیر عابدزاده، پدر و پسر فوتبال ایران؛ دروازه‌بان شماره 22 تیم ملی که از سال 2018 جزو دروازه‌بان‌های دعوت شده به تیم ملی شد و تاکنون در 7 بازی به عنوان دروازه‌بان فیکس برای تیم ملی بازی کرده است. امیر در این مرحله از مسابقات مقدماتی جام جهانی با حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در 2 بازی اخیر (سوریه و عراق) خوش درخشید و به جز نمایش مطمئن در بازی با عراق، زیباترین صحنه جشن صعود تیم ملی به جام جهانی را رقم زد. دقایقی پیش از آغاز دیدار ایران و عراق، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد احمدرضا عابدزاده خود را به استادیوم آزادی رسانده تا از نزدیک شاهد این مسابقه مهم و البته عملکرد پسر خلفش باشد. موضوعی که باعث شد تعدادی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکس و ویدیوهای سال‌ها پیش، خاطرات خوب خود از عقاب آسیا را مرور کنند. اما صحنه قابل توجه زمانی شکل گرفت که دوربین‌ها پدر و پسر را هنگام جشن صعود، شکار کردند. ماجرا از جایی آغاز شد که بعد از سوت پایان بازی، امیر به سمت یکی از مسئولان فدراسیون می‌رود و از او می‌خواهد به پدرش بگوید که در جشن حاضر شود. احمدرضا پله‌های ورزشگاه را پایین آمد و در حالی که امیر پرچم ایران را روی دوشش انداخته بود، به سمت پدرش رفت و مقابل احمدرضا زانو زد و دست پدرش را بوسید. حرکت امیر عابدزاده و قدردانی او از پدر قهرمانش قابل ستایش بود. عابدزاده آذر ۱۳۷۶ در حماسه ملبورن یکی از ارکان اصلی صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نام گرفت و حالا بعد از ۲۴ سال پسرش در روز قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بازی مقابل عراق درون دروازه ایستاد تا شاهد جشن عقاب و بچه عقاب فوتبال ایران باشیم. امیر عابدزاده در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: «فقط می‌توانم بگویم شُکر. از حضور پدرم در استادیوم خوشحال شدم و از او تشکر می‌کنم.» همچنین احمدرضا عابدزاده در این خصوص بیان داشت: ‌«افتخار می‌کنم که من و پسرم مردم را شاد کردیم. دانمارکی‌ها یک گلر دارند که پدر و پسرش سابقه بازی در جام جهانی را دارند. ما هم در ایران افتخار می‌کنیم چنین شرایطی داریم.» پس از پایان بازی، احمدرضا عابدزاده در رختکن تیم ملی هم حاضر شد و با ملی‌پوشان عکس یادگاری گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما