شناسهٔ خبر: 52237824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه ناپایدار در ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان باعث کاهش دید افقی به یک هزار و ۵۰۰ متر شده است.

صاحب‌خبر -

«امیرپرویز نجفی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دید افقی ناشی از غبار در این شهرستان هشت‌ هزار و ۵۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار متر است، کمتر است.

وی اظهار داشت: همچنین بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۱ متر بر ثانیه معادل ۴۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین یادآور شد: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۸.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۹ درصد است.

نجفی ادامه داد: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، موج ناپایدار تا اواخر وقت امروز بر جو منطقه حاکم است و در پی آن بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (مهر ماه تاکنون) ۱۰۷.۲ میلی‌متر باران در این شهرستان باریده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳.۸ بوده است.

نجفی گفت: از ابتدای امسال این شهرستان ۵۶ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود بوده که فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار ، آذر ماه ۱۰، دی ماه چهار روز و بهمن ماه سه روز درگیر این پدیده جوی بودند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

نظر شما