شناسهٔ خبر: 52234206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرعت وزش باد در قصرشیرین به ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از بامداد امروز پنجشنبه به آسمان این شهرستان مرزی، بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیرپرویز نجفی گفت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۱۱.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۹ درصد است. طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، موج ناپایدار تا فردا بر جو منطقه حاکم است و در پی آن بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

همچنین میزان دید افقی ناشی از غبار در این شهرستان هم اکنون به هشت هزار متر کاهش یافته که ۲ هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار متر است، کمتر است. از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (مهر ماه تاکنون) ۱۰۷.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳.۸ بوده است.

 از ابتدای امسال این شهرستان ۵۵ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود بوده که فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار ، آذر ماه ۱۰، دی ماه چهار روز و بهمن ماه ۲ روز درگیر این پدیده جوی بودند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

انتهای پیام/ ط.پ

نظر شما