شناسهٔ خبر: 52224793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی محور دیدار مقامات ایرانی و قرقیزی

سفیر قرقیزستان در تهران با وزیر نیرو ایران دیدار و در مورد همکاری «تهران» در ساخت نیروگاه‌های برق آبی متوسط و کوچک در مناطق قرقیزستان گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «توردکن سیدیک اف» سفیر قرقیزستان در تهران با «علی اصغر محرابیان» وزیر نیرو ایران دیدار و در مورد ساخت نیروگاه‌های برق آبی متوسط ​​و کوچک در مناطق قرقیزستان گفت و گو کرد.

در این دیدار سفیر قرقیزستان در مورد پتانسیل‌های انرژی آبی کشور اطلاع‌رسانی و خاطرنشان کرد: «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان توجه ویژه‌ای به توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست، از جمله ساخت نیروگاه‌های برق آبی دارد.

«سیدیک اف» تعدادی از پروژه‌های سرمایه گذاری را برای بررسی و مطالعه به طرف ایرانی ارائه داد که از جمله آنها می‌توان به ساخت نیروگاه‌های برق آبی متوسط ​​و کوچک در مناطق قرقیزستان اشاره کرد.

 وزیر نیروی ایران  نیز به نوبه خود آمادگی طرف ایرانی را برای همکاری با قرقیزستان در زمینه برق آبی و استفاده منطقی از منابع آبی اعلام کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه‌های برق آبی چه در ایران و چه در خارج از کشور تجربه غنی دارند.

در ادامه این نشست، طرفین توافق کردند که تمهیدات بازدید نمایندگان قرقیزستان از شرکت‌های پروفیل ایران به منظور آشنایی با فعالیت‌ها، تجربیات و پتانسیل‌های آنها فراهم کنند.

گفتنی است که پس از آن، رایزنی‌ها و مذاکرات برای مشارکت ایران در اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری برای ساخت تاسیسات برق آبی در قلمرو قرقیزستان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما