شناسهٔ خبر: 66666632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا بیشتر از تخمین‌ها افزایش یافت شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا بیشتر از تخمین‌ها افزایش یافت

به گزارش اکوایران، شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا برای تقاضای نهایی، با افزایش 0/5 درصدی نسبت به ماه گذشته میلادی روبه‌رو شده است. به نوشته بلومبرگ، داده‌های اداره آمار کار آمریکا در روز سه‌شنبه (25 اردیبهشت) نشان می‌دهد دلیل اصلی این افزایش به بخش خدمات مربوط می‌شود که نشان‌دهنده معکوس شدن روند کاهش

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا برای تقاضای نهایی، با افزایش 0/5 درصدی نسبت به ماه گذشته میلادی روبه‌رو شده است.

به نوشته بلومبرگ، داده‌های اداره آمار کار آمریکا در روز سه‌شنبه (25 اردیبهشت) نشان می‌دهد دلیل اصلی این افزایش به بخش خدمات مربوط می‌شود که نشان‌دهنده معکوس شدن روند کاهش 0/1 درصدی این شاخص در ماه مارس است. در مقایسه با یک سال گذشته، شاخص قیمت تولیدکننده بیشترین میزان رشد خود از آوریل 2023 را ثبت کرده است.

PPI

تورم شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در نزدیکی 2 درصد

چندین بخش در گزارش این شاخص که برای محاسبه معیار مورد ترجیح فدرال رزرو برای تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد - شاخص هزینه‌های مصرف شخصی - با کاهش همراه شده‌اند. در این میان، هزینه مراقبت‌های سرپایی بیمارستان 0/1 درصد و قیمت بلیط هواپیما 3/8 درصد کاهش یافت. به‌طور همزمان، قیمت‌ها برای خدمات مدیریت پورتفوی 3/9 درصد افزایش یافته است. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی برای آوریل، در اواخر ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد.

آمار مربوط به تورم عمده‌فروشی در این هفته مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد زیرا یک روز قبل از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ماه آوریل توسط اداره آمار کار آمریکا منتشر می‌شود.

گزارش مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده نشان می‌دهد هزینه کلی خدمات، 0/6 درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان از ماه جولای است و حدود سه‌-چهارم از افزایش کلی این شاخص را شامل می‌شود. به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت، قیمت کالاها 0/4 درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت مصرف کننده ماه آوریل در آمریکا قرار است در روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) منتشر شود.

 

منبع: ecoiran-63528

نظر شما