شناسهٔ خبر: 52221644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

انتقام خواستگار کینه‌جو از دختر مورد علاقه‌اش

او عکس‌های دختر جوان را پخش کرد

صاحب‌خبر -

خواستگار کینه‌جو پس از شنیدن پاسخ منفی، عکس‌های دختر مورد علاقه‌اش را در فضای مجازی منتشر کرد.
محسن نادی، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای استان ایلام درباره جزئیات این پرونده گفت: «چندی پیش یک خانم به پلیس فتای استان مراجعه کرد. او با در دست داشتن مرجوعه قضائی شکایتی مبنی بر ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی مطرح کرد. پس از این شکایت پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات او با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شناسایی شد. در ادامه او با هماهنگی مقام قضائی در پلیس فتا حاضر شد.»
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ایلام ادامه داد: «متهم پرونده پس از رویارویی با مستندات به جرم خود اقرار کرد. او به ماموران گفت که مدتی قبل با شاکی آشنا شده و به خواستگاری او رفته بود. اما از سوی خانواده‌اش با پاسخ منفی روبه‌رو شده بود، برای همین به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی شاکی کرد.»
نادی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «از مشکلات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تسویه حساب‌های شخصی افراد و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران است. برابر ماده‌ ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و برابر قانون با اینگونه افراد برخورد شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.»
او با اشاره به اینکه شهروندان در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را همواره مدنظر داشته باشند، ادامه داد: «شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.»

 

نظر شما