شناسهٔ خبر: 52215884 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هتک حرمت پس از جواب رد دادن به خواستگار

خبرگزاری ایسنا

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

"محسن نادی" اظهار کرد: درپی مراجعه یک شهروند خانم به پلیس فتا استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی، با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی در پلیس فتا حاضر شد.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ایلام ادامه داد: متهم پرونده پس از رویارویی با مستندات ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد مدتی قبل با شاکی آشنا شده و به خواستگاری شاکی پرونده رفته که از سوی خانواده وی با پاسخ منفی روبرو شده است و به انگیزه انتقام جویی اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی شاکی کردم.

نادی گفت: از مشکلات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تسویه حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران است که برابر ماده‌ی ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و برابر قانون با اینگونه افراد برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را همواره مد نظر داشته باشند، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

نظر شما