شناسهٔ خبر: 52221546 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش حمل کالا‌های اساسی به خراسان رضوی

رئیس اداره حمل و نقل کالا در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از افزایش ۵۱ درصدی حمل کالا‌های اساسی به این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدعلی خانی گفت: افزایش حمل کالا‌های اساسی به خراسان رضوی که ظرف نیمه نخست امسال ۱۹ درصد بود در ادامه سال تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد بیشتر شده است.

ظرف شش ماه نخست امسال ۸۶۱ هزار و ۷۴۰ تن کالا‌های اساسی از بنادر چهارگانه کشور به خراسان رضوی حمل شد؛ رقمی که در مدت مشابه سال گذشته ۷۲۴ هزار و ۷۰۶ تن بود و مقایسه آن‌ها نشانگر رشد ۱۹ درصدی حمل کالا‌های اساسی به خراسان رضوی است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ظرف ۱۰ ماه گذشته امسال حجم کالا‌های اساسی حمل شده به این استان در قالب ۶۷ هزار و ۵۸۴ سفر باری جاده‌ای به یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۲۷۲ تن رسید که در مقایسه با سال گذشته ۵۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

خانی معتقد است، دلیل این افزایش کاهش بارندگی و تولید محصولات کشاورزی است و امسال به همین خاطر حجم انبوهی از کالا‌های اساسی وارداتی به گندم و نهاده‌های دامی اختصاص داشت که از بنادر مختلف کشور به مقصد خراسان رضوی بارگیری و حمل شده است.

او گفت: مجموع انواع کالا‌های اساسی بارگیری و حمل شده از بنادر امام خمینی (ره) در خوزستان، شهید رجایی در هرمزگان، چابهار در سیستان و بلوچستان و امیرآباد در مازندران به خراسان رضوی حدود ۱.۷ میلیون تن است و ۲۲ درصد از این کالا‌ها شامل ذرت دامی و ۲۰ درصد آن گندم برای تامین آرد نانوایی‌ها است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جو، شکر، برنج، کنجاله‌های خوراک دام، سویا، روغن خوراکی، روغن خام تصفیه نشده، کنستانتره خوراک دام و دانه "چین" برای مصرف دام دیگر اقلام حمل شده به این استان هستند.

سالانه حدود ۳۰ میلیون تن انواع کالا‌های داخلی توسط ۲۹ هزار دستگاه ناوگان باری با همت ۴۲ هزار راننده در خراسان رضوی جا به جا می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

نظر شما