شناسهٔ خبر: 52213132 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

3.5 برابر شدن حمل ریلی کالاهای اساسی خراسان رضوی

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: حمل گندم و نهاده های دامی به خراسان رضوی از طریق راه آهن طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

مصطفی نصیری ورگ  افزود: در این مدت ۲۸۰ هزار تن کالای اساسی شامل ۱۷۰ هزار تن گندم و ۱۱۰ هزار تن نهاده دامی از بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی به خراسان رضوی حمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: انبارهای جهاد کشاورزی در محدوده باغچه شهرستان تربت‌حیدریه و سیلوی مشهد به شبکه ریلی متصل هستند.

مدیرکل راه آهن خراسان، ریل پسند بودن بار و امکان بارگیری و تخلیه آن را مهمترین شاخصه حمل کالا از طریق شبکه ریلی عنوان کرد و گفت: راه آهن اعلام کرده است آمادگی دارد هرگونه بار با شرایط حمل ریلی را به خراسان رضوی حمل نماید.

وی افزود: شرکتهای بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام در بنادر مبداء برای حمل کالاهای اساسی باید نسبت به تخصیص سهمیه حمل به شبکه ریلی اقدام نمایند و سهم شبکه ریلی و حمل و نقل جاده ای از این جابجایی ها مشخص شود.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۹۰۰ هزار تن کالای اساسی بیشتر از بنادر جنوبی کشور به این استان حمل شده که نیمی از آن نهاده های دامی و بقیه شکر، روغن و گندم بوده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی شامل ادارات کل راه‌ آهن خراسان و راه‌آهن شرق کشور جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران مربوط به محدوده خراسان رضوی است.

همچنین این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر در کشور را از طریق ناوگان ریلی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما