شناسهٔ خبر: 5220557 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام تبریک وزارت ورزش و فدراسیون کشتی به مناسبت قهرمانی تکواندو

محمودگودرزی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانی تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در پی قهرمانی تیم تکواندو ایران در مسابقات جهانی روسیه، محمود گودرزی با تبریک این قهرمانی آن را نشانی از توکل، همت و تلاش ورزشکاران و جوانان شایسته ایرانی دانست.

در متن پیام وزیر ورزش و جوانان آمده است

" بسم الله الرحمن الرحیم

قهرمانان سربلند و عزیز ایران اسلامی

موفقیت ارزنده شما در اوردگاه سخت و معتبر مسابقات جهانی تکواندو مایه  افتخار و مباهات  ورزش ایران شد. حلاوت این قهرمانی زمانی دوچندان می شود که سرکار خانم کیمیا علیزاده به عنوان نخستین بانوی تکواندوکار ایرانی موفق به کسب مدال جهانی شده و این مهم نشانی از بالندگی و رشد ورزش زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

اینجانب به سهم خود قهرمانی و مدال های ارزشمند تکواندوکاران ایران در رده مردان مسابقات جهانی روسیه را به عموم مردم ایران و خانواده بزرگ ورزش تبریک و تهنیت گفته و آن را نشانی از توکل ، همت و تلاش ورزشکاران و جوانان شایسته ایرانی می دانم و آرزوی موفقیت انان را در بازیهای المپیک دارم "

تیم ملی تکواندو ایران برای دومین بار موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات تکواندو جهان شد . تیم ایران بامداد چهارشنبه ساعت سه و چهل دقیقه از طریق فرودگاه امام خمینی به کشور باز می گردد.

* متن پیام تبریک فدراسیون کشتی به شرح زیر است:

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی تکواندو ایران در رقابت های جهانی 2015 روسیه نشان از رشادت و دلاوری فرزندان ایران زمین و تلاش و برنامه ریزی مستمر مسئولان این رشته برای کسب افتخار برای سرزمین بزرگ ما دارد.
فدراسیون کشتی از طرف جامعه بزرگ کشتی این موفقیت را به تمامی دست اندرکاران و افتخارآفرینان این رشته تبریک گفته، امیدوار است با حمایت ویژه از رشته های مدال آوری همچون تکواندو، کشتی و وزنه برداری شاهد افتخارآفرینی فرزندان ایران اسلامی در بازی های المپک 2016 برزیل باشیم.
افتخارآفرینان تیم ملی تکواندو پس از کسب این افتخار ساعت 3:40 بامداد روز چهارشنبه به کشور باز می گردند.

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، با حضور 875 تکواندوکار از 144 کشور در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه در حال برگزاری است و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 2 مدال طلای عاشورزاده و حجی‌زواره و راهیابی یعقوبی به مرحله نیمه‌نهایی و پیروزی‌های خدابخشی و با حذف نماینده ازبکستان، برای دومین‌بار سکوی قهرمانی را از آن خود کرد.

این دومین‌بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بایستد. پیش از این کره‌ای‌ها بیست مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران تنها یکبار در سال 2011 در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.

انتهای پیام/م

 

 

نظر شما