شناسهٔ خبر: 67339958 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رضایی: فاصله بین لیاقت و کسب مدال در المپیک باید پر شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: نایب قهرمان پیشین کشتی المپیک تأکید کرد، از لیاقت کشتی‌گیران‌مان تا کسب مدال فاصله‌ای وجود دارد که باید با تلاش خود بچه‌ها و اعضای کادر فنی و البته انگیزه‌های آنها پر شود.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه «آیا کارهای مربوط به عقد قرارداد با کشتی‌گیران تیم معینی‌پور استارت خورده است؟»، اظهار داشت: از این هفته شروع می‌کنیم، البته از حالا وارد بحث ملی‌پوشان نخواهیم شد و سراغ کشتی‌گیران غیرملی‌پوش خواهیم رفت. در حال حاضر تمرکز ملی‌پوشان خیلی مهم است. در آستانه المپیک اولویت ورزش ما و همچنین کشتی به‌عنوان ورزش اول و ملی‌مان، باید المپیک باشد و ما به این موضوع پایبند هستیم. امیدواریم که سایر تیم‌ها هم به این موضوع پایبند باشند و ذهن المپیکی‌ها را به سمت دیگری نبرند.

سرمربی تیم معینی‌پور در لیگ پیش رو درباره وضعیت تیم ملی آزاد برای شرکت در المپیک گفت: به هر صورت ماه‌هاست در همین راستا تلاش می‌شود، از مسابقات سال گذشته قهرمانی جهان و حتی قبل‌تر از آن و نتیجه‌ای که در پاریس به دست می‌آید ماحصل کامل فدراسیون کشتی در این چند سال خواهد بود. تلاش‌های خوبی هم صورت گرفته است و تا جایی که اطلاع دارم روند آماده‌سازی تیم خوب بوده. یک حرکت خوبی که انجام شد انتخاب ملی‌پوشان دو ماه و نیم و سه ماه قبل از المپیک بود و این یک مقدار بار روانی را کم کرد. فکر می‌کنم ان‌شاءالله نفراتی که انتخاب شدند بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند، این بچه‌ها بهترینِ اوزان خود بودند.

رضایی درباره شانس‌های کسب مدال کشتی آزاد در پاریس خاطر نشان کرد: واقعاً همه بچه‌های ما بالیاقت هستند. همگی شایسته کسب مدال هستند منتها از لیاقت تا کسب مدال، فاصله‌ای هست که با درایت خود بچه‌ها و اعضای کادر فنی و همچنین نحوه آماده‌سازی تیم، آن انگیزه، خواستن و اشتباه نکردن پر خواهد شد. اگر تیم به شرایط ایده‌آل برسد، می‌توانیم با نتیجه‌ای فاخر المپیک را به پایان برسانیم.

دارنده مدال برنز سنگین وزن جهان راجع به غیبت روس‌های سرشناس در المپیک پاریس نیز تصریح کرد: بچه‌های ما آنقدر خوب هستند و باید با آمادگی و اعتمادبه‌نفس بالا باشند که این مسائل تأثیری روی کارشان نداشته باشد. هرچند غیبت مدعیان سرشناس به سود ماست، اما در روند فنی و مسائل روحی روانی نباید تأثیر زیادی بگذارد. همه باید به گونه‌ای تمرین کنند که با عزم راسخ وارد مسابقه شوند. این نظر شخصی من است، اما شاید نزدیک به المپیک یکسری اتفاقات افتاد و برخی از این ستاره‌ها بتوانند مجوز حضور در المپیک را بگیرند. شاید هم غیر از این اتفاق بیفتد، اما از نظر من نباید به این مسائل توجه کرد.

علیرضا رضایی در خاتمه یادآور شد: کشتی‌گیران ایران، همه در اوزان خود مدعی هستند، چه با حضور روس‌ها و چه بدون حضور روس‌ها. اگر آنها آمدند که هیچ، نیامدند هم چه بهتر، این مسئله روی انگیزه بچه‌ها نباید تأثیرگذار باشد. من برای هر دو تیم آزاد و فرنگی‌مان در المپیک آرزوی موفقیت می‌کنم، همه ملی‌پوشان شایسته‌ترین‌های ایران هستند و دعا می‌کنم بهترین نتایج در پاریس برای کشتی ایران رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما