شناسهٔ خبر: 5217125 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناطق نوری: رشته ورزشی بوکس در کشور مظلوم واقع شده است

کرمانشاه - ایرنا - رییس فدراسیون بوکس گفت که این رشته ورزشی در کشور مظلوم واقع شده است زیرا پس از پیروزی انقلاب متاسفانه برخی به علت ترس بی مورد بوکس را رها کردند و به همین دلیل سال ها این رشته ورزشی در مهجوریت به سر برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد ناطق نوری امروز (دوشنبه )در مجمع انتخاباتی هیات بوکس کرمانشاه که در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهورشد در نامه ای خطاب به رییس وقت سازمان تربیت بدنی دستور احیای این رشته ورزشی را داد و با حمایت های وی بوکس توانست بازهم به فعالیت خود ادامه دهد.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: از همان زمان هم سعی شد تا رشته بوکس به جایگاه گذشته خود برگردد و خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته توانسته ایم در مسابقات مختلف بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و در تورنمنت های مهمی نظیر مسابقات آسیایی همواره برای کشورمان مدال آور بوده ایم.

رییس فدراسیون بوکس یادآور شد: یکی از قهرمانان و مدال آوران همیشگی بوکس ایران یعنی علی مظاهری اهل استان کرمانشاه است که تاکنون توانسته در سه دوره بازی های آسیایی به مدال های طلا، نقره و برنز دست یابد و برای کشورمان افتخارآفرین باشد.

وی گفت: فروتن گل آرا دیگر قهرمان ملی بوکس ایران هم اهل استان کرمانشاه است که یکی از بااخلاق ترین و منظم ترین ورزشکاران ماست و او هم تاکنون افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده است.

ناطق نوری در ادامه از توانایی های بالای بوکس کرمانشاه تجلیل و این دیار را پایگاه و معدن بوکس کشور معرفی کرد و گفت : کرمانشاه و خوزستان جزو استان هایی هستند که بیشترین امید را به آن ها داریم و مطمئنا اگر ورزشکاران این دو خطه به خوبی تقویت و آماده شوند، بوکس ایران در مسابقات مختلف جهانی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به حضور مربیان خوب بوکس در کرمانشاه افزود:هم اکنون دو سه نفر آن ها در سطوح مختلف ملی در حال آموزش و تمرین مشت زنان مستعد کشور و اردونشینان تیم ملی هستند.

رییس فدراسیون بوکس در ادامه از مسوولین ورزش استان کرمانشاه خواست تا زمینه برپایی اردوهای تمرینی مشترک بین تیم منتخب کرمانشاه و کشورهای ترکیه و عراق را که در همسایگی کرمانشاه قرار دارند ، فراهم کنند.

ناطق نوری گفت: تیم بوکس ترکیه از چنین اردوهایی استقبال و با هزینه شخصی خود نیز با سایر کشورها از جمله ایران اردوی تدارکاتی مشترک برگزار می کند و اگر کرمانشاه تیم منتخبی داشته باشد فدراسیون هماهنگی های لازم را برای برپایی اردوی مشترک با این کشور خواهد کرد.

وی در پایان از آمادگی فدراسیون برای کمک به هیات بوکس کرمانشاه خبر داد و انتخاب حسین فشی به عنوان رییس جدید هیات بوکس این استان را تبریک گفت.

7458/8066

نظر شما