شناسهٔ خبر: 52169030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

البخیتی: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله از اجرای عملیات در عمق خاک عربستان سعودی و امارات عربی متحده خبر داد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله از اجرای عملیات در عمق خاک عربستان سعودی و امارات عربی متحده خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_7549390"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3342759/7549390?width=350&height=250"></script></div>

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد خطر محاصره اعمال شده بر مردم یمن کمتر از خطر جنایات جنگی نیست.

محمد البخیتی که در گفتگو با العالم سخن می‌گفت تاکید کرد افزایش توان هوایی و موشکی نیرو‌های یمنی تا حد زیادی از شدت جنایات متجاوزان کاسته است.

وي افزود: محاصره مردم یمن جنایت دیگری است که خطر آن کمتر از خطر جنایات جنگی نیست. محاصره باعث رنج‌های گسترده‌ای برای مردم و مرگ خاموش صد‌ها هزار تن از آن‌ها شده است.

 

سرمایه گذاران خارجی امارات را ترک کنند

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن از سرمایه گذاران خواست کشور امارات را ترک کنند، زیرا از این پس، این کشور امن نخواهد بود.

محمد البخیتی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد امارات نصیحت ما را در خصوص رها کردن جنگ در یمن نادیده گرفت.

وی افزود: ما سرمایه گذاران در امارات را نصحیت می‌کنیم که این کشور را ترک کنند، زیرا دیگر امارات کشوری امن نخواهد بود. امارات پس از مداخله و دست داشتن در حوادث یمن، از این پس میدان نبرد میان محور مقاومت و محور آمریکایی خواهد بود.

البخیتی گفت: تجاوز به یمن یک تجاوز آمریکایی - اسرائیلی است و عربستان سعودی و امارات نیز ابزار دست آن دو هستند.

 

سقوط شاخص های سهام کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی حمله نیروهای یمنی

شبکه تلویزیونی المیادین نيز به نقل از مقامات اماراتی از سقوط شاخص‌های سهام در بیشتر بازار‌های بورس کشور‌های خلیج فارس در پی حملات موشکی و پهپادی جنبش انصار الله یمن خبرداد.

امارات عربی متحده اعلام کرد بیشتر بازار‌های سهام در خلیج (فارس) پس از هدف قرار گرفتن این کشور سقوط کردند و شاخص سهام دبی زیان و کاهش چشمگیری را به ثبت رساند.

 

در عملیات «اعصار الیمن ۲» ، پایگاه هوایی الظفره، دبی، ابوظبی و عسیر هدف قرار گرفتند
شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حملات گسترده موشکی و پهپادی در پاسخ به تشدید حملات متجاوزان سعودی-اماراتی و جنایت های آنها خبر داد.

به گفته وی در این عملیات که «اعصار الیمن ۲» (تند باد یمن ۲) نامیده شده است پایگاه هوایی الظفره و چند منطقه حساس در ابوظبی، چند نقطه در دبی و تعدادی پایگاه نظامی در جیزان و عسیر عربستان هدف قرار گرفتند.

 

بن حبتور حملات به امارات را نتیجه جنایات آن علیه یمنی‌ها دانست

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به جنایات امارات علیه مردم یمن، واکنشی سخت را به متجاوزان وعده داد.

عبدالعزیز بن حبتور در گفتگو با العالم اعلام کرد امارات عربی متحده در اجرای خواست آمریکا و اسرائیل به آزار و اذیت ملت یمن ادامه داده است. وی درباره واکنش شدید یمنی‌ها به کشور‌های متجاوز هشدار داد.

بن حبتور گفت: ما و همه جهانیان از جنایات (علیه مردم یمن) اطلاع داریم، ولی می‌خواهیم به برده‌های آمریکا و دنباله رو‌های این کشور بگوییم جهانیان به این جنایات واقف هستند و همه کسانی که تصمیم گیری درباره این جنایات و اجرای آن‌ها را بر عهده داشته اند، محاکمه خواهند شد.

وی ادامه داد: شیخ نشین‌ها به سبب آن که از طریق پول و مزدوران خود در جنایات در استان‌های مختلف یمن مشارکت دارند، هدف حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار می‌گیرند.

بيشتر بخوانيد ...

نظر شما