شناسهٔ خبر: 52161819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کرونا در جهان|

اعتراضات ضد محدودیت‎های کرونایی در اروپا به خشونت کشیده شدند

محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های اروپایی باعث ایجاد اعتراضات گسترده‌ای به ویژه در بلژیک شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مدیر بخش اروپا سازمان جهانی بهداشت، می‎گوید که همه گیری کرونا با سویه اومیکرون وارد مرحله جدیدی شده  و می‌تواند آن را در اروپا به پایان برساند.

به گزارش «فرانس ۲۴»، این مدیر سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت «این احتمال وجود دارد که منطقه به سمت نوعی پایان همه گیری حرکت کند.»

به گفته وی، ممکن است تا ماه مارس بیش از ۶۰ درصد اروپایی‌ها به این ویروس مبتلا شوند.

مدیر بخش اروپا سازمان جهانی بهداشت، ادامه داد «نگامی که موج کنونی اومیکرون در سراسر اروپا فروکش کند، برای چند هفته و چند ماه یک مصونیت جهانی وجود خواهد داشت.»

در همین حال «آنتونی فائوچی»، کارشناس بیماری‎های عفونی آمریکا، گفت که با کاهش موارد کووید-۱۹ در بخش‌هایی از آمریکا، وضعیت خوب به نظر خواهد رسید.

دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در آفریقا نیز به تازگی اعلام کرد که موارد ابتلا به کووید در آن منطقه کاهش یافته و مرگ و میر‌ها برای اولین بار از زمانی که موج چهارم ویروس کرونا به اوج خود رسیده کاهش یافته است.

  • بیشتر بخوانید:
  • تعداد جهش‎های منحصر‎به‌فرد اومیکرون
  • روزهای سیاه کرونایی در آمریکا

همچنین به گزارش «سی‌ان‌ان»، هزاران نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های ویروس کرونا در چندین کشور اروپایی شرکت کردند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3426719" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/791500/3426719?width=400&height=300"></script></div>


چندین گروه اروپایی به معترضان بلژیکی پیوستند تا در اعتراض به اقدامات مربوط به ویروس کرونا که هنوز در سراسر اروپا به قوت خود باقی است، راهپیمایی کنند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3426718" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/791500/3426718?width=400&height=300"></script></div>


تصاویری از اعتراضات نشان می‌دهند که پلیس از گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است. 

سخنگوی پلیس بلژیک، می‎گوید که بر اثر درگیری‎ها دستکم شش بازداشت رخ داده است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3426720" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/791500/3426720?width=400&height=300"></script></div>


تظاهرکنندگان از فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3426721" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/791500/3426721?width=400&height=300"></script></div>


در خبری دیگر، بر اساس بیانیه کمیته سازماندهی المپیک پکن، دستکم ۷۲ مورد مثبت ابتلا به کووید-۱۹ در میان پرسنل مرتبط با بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن در چین ثبت شده که همه آن‌ها غیر ورزشکار هستند.

این بیانیه می‎گوید که ۳۹ مورد مثبت به دنبال آزمایش PCR فرودگاهی در میان ۲ هزار و ۵۸۶ نفر ورودی مرتبط با المپیک که از ۴ ژانویه تا ۲۲ ژانویه وارد فرودگاه چین شده بودند، تأیید شده است.

در مجموع ۱۷۱ ورزشکار و مسئول تیم برای بازی‌های المپیک زمستانی وارد پکن شده‎اند و تاکنون آرمایش تشخیصی هیچ یک از آن‌ها برای کووید-۱۹ مثبت نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما