شناسهٔ خبر: 52161237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

درگیری پلیس بروکسل با معترضان به قرنطینه

آرزوکیهان

ده‌ها هزار نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های کووید در بروکسل شرکت کردند زیرا نوع Omicron موج جدیدی از عفونت‌ها را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از الجزیره ، پلیس بروکسل برای مقابله با اعتراضات ضد قرنطینه کرونایی با آب پاش و گاز اشک آور مخالفان را سرکوب کرد.
در این تظاهرات 50000 نفر در مخالفت با محدودیت‌های کووید-19  حضور یافته که اعتراضات به خشونت کشیده شد،  ماموران پلیس برای متفرق کردن معترضان در نزدیکی مقر کمیسیون اروپا در بروکسل از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.
اگرچه بلژیک در روز جمعه کاهش جزئی محدودیت‌های ویروس کرونا را اعلام کرد، اما دولت همچنین اعلام کرد که مردم باید پس از پنج ماه واکسن‌های تقویت‌کننده داشته باشند تا مجوزهای COVID-19 را حفظ کنند تا به بارها یا سینماها دسترسی داشته باشند.
گذرنامه واکسن، که برای هرکسی که مایل به ورود به رستوران، موزه و بسیاری از مکان های عمومی دیگرباشد در بروکسل اجباری است، اما این موضوع مخالفت شدید برخی از بلژیکی ها را برانگیخته است.
در صحنه‌هایی که یادآور درگیری‌های مشابه نوامبر گذشته بود، زمانی که حدود 35000 معترض در تظاهرات‌هایی شرکت کردند که به طور مسالمت‌آمیز آغازاما بعداً به خشونت تبدیل شد، برخی از خیابان‌های پایتخت بلژیک روز یکشنبه به زودی پر از گاز اشک‌آور شد.
برخی از معترضان با پیشروی نیروهای پلیس به داخل پارکی که گروه های بزرگی از تظاهرکنندگان در آن تجمع کرده بودند، آتش پرتاب کردند. افسران با کلاه ایمنی و سپر ضد شورش، معترضان را محاصره کردند.پلیس گفت که بیش از 60 نفر دستگیر شدند که سه افسر و 12 تظاهرکننده زخمی نیز به بیمارستان منتقل شدند.
در حین درگیری یکی از تظاهرکنندگان که روی یک  بلندی ایستاده بود، به دیگران گفت که دستان خود را بالا ببرند و  فریاد زد که معترضان تسلیم نخواهند شد.
"کارولین ون لاندویت" گفت: «من از باج‌گیری که دولت انجام می‌دهد، بیشتر برای جوانان، اما برای همه، عصبانی هستم، اما بیشتر برای جوانان، دولت به مردم فشار می آورد که همه باید به دنبال واکسن بروند.
بلژیک در بحبوحه موج پنجم عفونت‌های کووید-19 قرار دارد و اوج آن حداقل برای چند هفته پیش‌بینی نمی‌شود. حدود 89 درصد از بزرگسالان در بلژیک به طور کامل واکسینه شده اند و 67 درصد نیز اکنون واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند.
"کارولین "‌اضافه کرد:‌من بسیار عصبانی بودم که فرزندانم مجبور بودند واکسن بزنند. آنها می خواهند سفر کنند، می خواهند مسابقات ورزشی انجام دهند و بدون واکسن نمی توانند این کار را انجام دهند، اما نمی خواهند، این کار زورگویی است.
این اعتراض در حالی صورت می گیرد که موجی از عفونت ها ناشی از نوع بسیار مسری ویروس کرونا Omicron باعث می شود که عفونت ها در سراسر اروپا به بالاترین حد خود برسد.
پرچم هایی از کشورهای لهستان، هلند، فرانسه و رومانی در میان جمعیت دیده می شد.

انتهای پیام/

نظر شما